Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyüköztürk, Şener
dc.contributor.authorUğural, Mehmet Nurettin
dc.date.accessioned2023-09-26T10:26:49Z
dc.date.available2023-09-26T10:26:49Z
dc.date.submitted2023-02-22
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744615
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı barışı destekleme harekatlarına katılacak muhabere sınıfı subay ve astsubayların eğitim ihtiyaçlarını analiz etmektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde niteliğindedir. Araştırmada BDH eğitim ihtiyaç analizi ölçeği kullanılmıştır. 47 soru ve 7 bölümden oluşan ölçek, araştırmanın seçilmiş evrenini oluşturan, daha önce barışı destekleme harekatlarına katılmış, Ankara ilinde görev yapan muhabere sınıfı 158 subay ve astsubaya uygulanmıştır. Anketlerin geri dönüş oranı %96'dır. Araştırmadan elde edilen bulgularla katılımcıların eğitim ihtiyaçları, unvan, meslekteki çalışma süresi, kıt'a ya da karargahta çalışma durumu, BDH dışında yabancı bir ülkede görev yapıp yapmama durumu ve yabancı dil bilgi seviyesi alt gruplarına göre ortaya konulmuştur. Araştırmanın bazı temel bulguları şunlardır: 1. Araştırmaya katılan subay ve astsubayların tamamının BDH muhabere konsepti konusunda yüksek düzeyde eğitim ihtiyacı algıladıkları söylenilebilir. 2.TSK'nın BDH'ya katılmadaki amaç ve hedefleri, meslek bilgisi ve genel kültür boyutlarına ilişkin eğitim ihtiyaçlarına verilen önem düzeyleri arasında meslekteki çalışma süresine göre anlamlı fark vardır. Meslekteki çalışma süresi az olan (0-15 yıl) subay ve astsubayların eğitim ihtiyaç algıları daha yüksektir. 3. Farklı ülke personeliyle müşterek çalışma ve genel kültür konularına ilişkin eğitim ihtiyaçlarına verilen önem düzeyleri arasında, subay ve astsubaylar arasında anlamlı fark vardır. Astsubayların farklı ülke personelleriyle müşterek çalışma ve genel kültür konularına ilişkin eğitim ihtiyaç algıları daha yüksektir. 4.Genel kültür konularına ilişkin eğitim ihtiyaçlarına verilen önem düzeyleri arasında BDH haricinde dış görevde bulunan personelle, bulunmayan personel arasında anlamlı fark vardır. BDH haricinde dış görevde bulunmayanların eğitim ihtiyaç algıları daha yüksektir.
dc.description.abstractABSTRACT The main aim of this project is to prove the education necessity of communication class officers and sub- officers who will be join the Peace support Operations (PSO). And also prepare an education program based on these necessities. This research's data gathering instruments includes 47 questions and 7 parts, and was applied to 158 communication class officers and sub- officers who participated to PSO and also work at Ankara's headquarters and detachments. The scale's Cronbach Alfa reliability coefficient is 0.90. The research results show the education necessities of charged officers and sub- officers at Ankara garrison1 s headquarters and detachments which are connected with Kara Kuvvetleri Komutanlığı, the working time at job, the working position at headquarter and detachment, join or not join mission at any foreign country accept PSO and level of foreign language knowledge. According to these findings an education program was prepared for remove these necessities. At the first part of project explains and identifies the problem, research aim, importance, and the limits of research and identification of definitions at research. At the second part of the project explains; the basic concepts examined according to PSO, historical development, kinds and aims of Peace Force Operations, the factor of Türkiye at PSO, and the benefits to be provide/ provided Türkiye by the jointment to multi-national Peace Force Operations. Also importance of PSO with NATO communication concept and communication system determined. At the third part of project examines the basic concept according to education and necessities at education. 11en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleBarışı destekleme harekatına katılacak muhabere sınıfı personelinin eğitim ihtiyaçlarının analizi ve bir program önerisi
dc.title.alternativeProve the education necessity of communication class officers and sub-officers who will be join the peace support operations (PSO) and also prepare an education program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-22
dc.contributor.departmentTeknoloji Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid146729
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid143747
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess