Show simple item record

dc.contributor.advisorBerkman, Ümit
dc.contributor.authorCanbaş, H. Serdar
dc.date.accessioned2023-09-26T10:26:38Z
dc.date.available2023-09-26T10:26:38Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744581
dc.description.abstractLiderlik Yaklaşımları ve Yaklaşımlara özgü Süreçler : Kara Harp Okulu Liderlik Sistemine Yönelik Uygulamalı Bir Araştırma adlı bu tez çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde liderlik kavramı, liderlik ve yönetim kavramlarının karşılaştırılması, düzeylere bağlı süreçler, örgütsel davranış kavramlarının bazıları ile liderlik ilişkisinden söz edilmektedir. Liderlik yaklaşımları genel ve günümüzde kullanılan yaklaşımlar olarak değerlendirilmektedir. Bu yaklaşımlara özgü süreçler açıklanmakta ve süreçlerde tarihi gelişim ve iç dinamikler yer almaktadır. Birinci bölümün sonunda Kara Harp Okulu Liderlik Sistemi açıklanmaktadır. ikinci bölüm ise araştırma bölümüne aynlmıştır. Burada Kara Harp Okulu Liderlik Sisteminin liderlik yaklaşımları açısından, günümüz yaklaşımlarından seçilen dönüştürümcü, geleneksel, serbest bırakıcı ve vizyona dayalı liderlik yaklaşımları ile değerlendirilmesi yapılmaktadır. Bu değerlendirmede, veri toplama, Bass ve Avolio'nun geliştirdiği, Çok boyutlu Liderlik Anketi ile Sashkin'in geliştirmiş olduğu, Vizyoner Liderlik Davranışı Anketi kullanılmış olup istatistik analizler yapılmıştır. İkinci bölüm sonunda değerlendirmelere ilişkin yorumlar, sonuçlar ve öneriler yer almaktadır.
dc.description.abstractIn this study, Leadership Approaches and Their Own Processes are described and examined depended on their natures and the other factors. This research includes two chapters. In the first chapter, some descriptions and comments on leadership, discrepancies between leadership and management, processes related to organizational levels, contributions about leadership and some specific organizational behaviours, are explained and emphasized by the studies before. Leadership approaches are categorized as general and which are common, mostly used today. The processes linked with approaches, are prescribed by their historical development and their dynamics. For the last part of first section is isolated for the summary about Land Forces Academy Leadership System in Turkey. The second chapter is designed for research, findings, results and some recommendations for this study and future implications. To provide data collection, MLQ 5x Short Form (Bass&Avolo;1997) and Visionary Leadership Behaviour Questionnaire (Sashkin;1996) are used. Transformational, transactional, laissez faire and visionary leadership features are analyzed and implications are depicted by statistical analysis study to give some food for thought.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleLiderlik yaklaşımları ve yaklaşımlara özgü süreçler: Kara Harp Okulu liderlik sistemine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeLeadership approaches and their own processes: A research through land forces academy leadership system in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSavunma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid146757
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid143763
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess