K. K. K. lığında tedarik birimlerinde görev yapan personelin tedarik sürecine ilişkin eğitim ihtiyaçlarının tespiti
dc.contributor.advisor | Karadoğan, Doğan | |
dc.contributor.author | Kılıç, Ali | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T10:26:38Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T10:26:38Z | |
dc.date.submitted | 2023-02-22 | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744579 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma ile; K.K.K.lığınm sürdürmüş olduğu ve yılda trilyonlarca Türk Lirası harcanarak gerçekleştirilen tedarik faaliyetlerinde rasyonelliği sağlamak için, sistemde yer alan tedarik personelinin tedarik sürecinde icra etmiş olduğu görevlerde profesyonelleşmesi yanında, tedarik sürecinin tümünde etkinliği ve verimliliği artırabilecek bir eğitim seviyesine ulaşmasını sağlamaya yönelik olarak gereksinim duyduğu eğitim ihtiyaçları ve eğitim uygulama esasları ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu çalışmaların, doğru, kuruma gerçek anlamda faydalı ve bilimsel tabanlı olabilmesi için; çalışmaların bilimsel araştırma kuralları çerçevesinde, mevcut tedarik sürecinden ziyade rasyonel olarak oluşturulmuş bir tedarik süreç modeli verilerine dayalı olarak yapılması hedeflenmiş ve faaliyetler bu eksende sürdürülmüştür. Araştırmanın birinci bölümünde; 21. yüzyılda oluşan değişim ortamında, TSK için örgüt amaçlarını gerçekleştirebilmede lojistiğin ve lojistiğin ana unsuru olarak tedarikin önemi, kaynak-ihtiyaç dengesinin sağlanabilmesinde tedarik sürecinin rasyonelliğinin gerekliliği vurgulanmış ve hedeflenen rasyonel süreci sağlamada eğitimin önemi açıklanmıştır. Ayrıca tedarik işgücünün eğitim ihtiyaçlarını ortaya koymak ve tedarik eğitim esaslarını oluşturmak için yapılacak uygulama çalışmasının detayları açıklanmıştır. ikinci bölümde; TSK'lerinde anlaşıldığı şekliyle tedarik kavramı tanımlanmış, maksadı ve önemi verilerle izah edilmiştir. Daha sonra halihazırda TSK bünyesinde sürdürülen tedarik faaliyetlerinin icra şekilleri, dayandığı kanun ve yönetmelikler, modern tedarik uygulamaları ve TSK tedarik faaliyetlerinde karşılaşılan problemler verilmiş ve rasyonel bir tedarik süreci modeli ortaya konmaya çalışılmıştır.Üçüncü bölümde; K.K.K.lığınm Lojistik ve diğer eğitim kurumlarında icra edilen tedarik eğitim faaliyetleri sunulmuş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca bu bölümde, sivil eğitim kurumlarında ve modern dünya ordularda sürdürülen tedarik eğitim faaliyetleri de ortaya konulmuştur. Dördüncü bölümde; konuyla ilintili yayınlar, araştırmalar ve çalışmalar sunulmuştur. Beşinci bölümde; araştırma yöntemi (geliştirme, uygulama çalışmaları, analiz, değerlendirme) üzerinde durulmuştur. Altıncı bölümde; toplanan verilerin istatiksel analizleri ve bulguları ortaya konmuş, ulaşılan bulgular araştırmanın kuramsal bölümleriyle sentezlenerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Yedinci bölümde; elde edilen tüm verilerin değerlendirilmesiyle; tedarik işgücünün eğitim ihtiyaçları ve tedarik eğitiminin uygulama esasları ortaya konmaya çalışılmıştır. Sekizinci bölümde; araştırmanın sonuçları özetlenmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Bu araştırmayla tespit edilen tedarik eğitim ihtiyaçlarının ve eğitim uygulama esaslarının tedarik eğitimi ve tedarik süreciyle ilgili mevcut problemlerin tümünü gidermeyeceği, fakat eğitim programları geliştirme çalışmalarında kullanılmasının tedarik eğitim sürecinde verimi artıracağı ve kurumun tedarik faaliyetlerini rasyonel bir seviyeye ulaştırmada katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Headquarters of Land Forces spends trillions of Turkish Liras on activities of acquisition every year. For this reason, rationalism must be provided in acquisition process. The way of providing this rationalism is to professionalize the staff taking part in the whole process. In this research it has been tried to find the educational needs to reach the level of professionalism in this process. To be correct, useful to association and based on a scientific model; the studies are carried out within the rules of the scientific framework. It's been targeted to be based on the data coming from a rationally built model of acquisition process, rather than the present acquisition process and activities follow in this manner. In the first part of the research; in the environment of change, which has been formed in the 21st century, logistic and acquisition as a sub factor of logistics' importance the rationality needed for the process of acquisition, source - necessity balance is stressed and educations' importance in targeted national process is explained in TSK's (Turkish Armed Forces) organizational aims certification. In the second part; acquisition has been defined as it was understood in TSK, its aim and importance were explained with datum. Afterwards the style of acquisition activities, which have already been processing in TSK's structure, the laws and military regulations whice regulate acquisition activities, modern acquisition practices and problems in TSK's acquisition activities were analyzed and a rational acquisition process was given. In the third part; K.K.K's (Headquarters of Land Forces) Logistics training and in the other educational organizations acquisition training activities were shown and evaluated. In addition to this, acquisition trainingactivities in civilian education organizations and in modern world army's are also given. In the fourth part; related research and studies about the subject have been indicated. In the fifth part; analyzes, progress, appraisal, practice studies' which were made about the practice study (measure practice) have been explained. In the sixth part; statically analyzes of additive datum and findings which were reached, have been put forward commentaries have been progressed by findings synthesis with research's theoretical parts. In the seventh part being appraised of all datum that we already got education needs of acquisition productive power and acquisition education's practice principles have been put forward. In the eight part results of research have been summarized and made suggestions. In this research it has been established that, all problems of education of acquisition and acquisition process can not be solved by education of acquisition practicing essences. However, if they are used in works of education program, they certainly contribute to their output and the acquisition activities of the association to a rational level. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | K. K. K. lığında tedarik birimlerinde görev yapan personelin tedarik sürecine ilişkin eğitim ihtiyaçlarının tespiti | |
dc.title.alternative | Determination of the training needs relating to the acquisition process of the staff working at land forces commandership`s acquisition units | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-02-22 | |
dc.contributor.department | Teknoloji Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 146815 | |
dc.publisher.institute | Savunma Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI | |
dc.identifier.thesisid | 143775 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |