Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, İlknur
dc.contributor.authorKırılmaz, Oğuzhan
dc.date.accessioned2023-09-26T10:26:36Z
dc.date.available2023-09-26T10:26:36Z
dc.date.submitted2023-02-22
dc.date.issued2004
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744574
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın üç amacı vardır: İlk amaç, Kara Harp Okulu (KHO) öğrencilerinin zihinsel olmayan faktörler yönünden ne durumda olduklarını ortaya koymak; ikinci ve ana amaç, harbiyeJilerin zihinsel olmayan faktörler yönünden durumlarının okuldaki başarılarını ne şekilde etkilediğini araştırmak; üçüncü amaç ise zihinsel faktörler yönünden bir yoklama niteliği taşıyan askeri lise giriş sınavının öğrencilerin KHO'daki akademik başarılarını ne ölçüde temsil ettiğini incelemektir. Bu çalışma, bugüne kadar eğitim alanında yapılmış akademik çalışmalardan iki açıdan farklılık göstermektedir. Bunlardan birincisi akademik başarının yanında disiplin ve spor başarısını da incelemiş olması; ikincisi, örneklemi oluşturan öğrencilerin yatılı ve askeri öğrenci olmalarıdır. Araştırmanın örneklemini 2002-2003 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4 ncü sınıf harbiyelilerden oluşan toplam 1158 harbiyeli oluşturmaktadır. Eğitimde öğrencilerin başarısını etkileyebileceği düşünülen faktörler, literatür taraması, sıralı komutanlar ile görüşmeler ve harbiyeliler ile görüşmeler sonucunda tespit edilmiş ve araştırma değişkenleri olarak kapsama alınmıştır. Bu değişkenlere ilişkin verilerin bir kısmı bölüklerde tutulan kayıtlardan, bir kısmı Otomatik Bilgi Sistemleri (OBS) Şube Müdürlüğü'nden, bir kısmı ise öğrencilere uygulanan anket neticesinde elde edilmiştir. Araştırmada harbiyelilerin başarılarını etkileyen faktörlerin önemli bir kısmının zihinsel olmayan faktörler olabileceği bir hipotez olarak ele alınmıştır. Bu faktörlerin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri betimsel istatistikler, ilişki (korelasyon) katsayıları, ki-kare testi, bağımlı ve bağımsız iki ömeklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve parametrik olmayan testlerden Mann Whitney ve Kruskal Wallis testi yöntemleri kullanılarak incelenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT This study has three aims. First one is to identify the standings of Turkish Military Academy (TMA) students on non-intellectual factors, second and the main aim is to investigate how these non-intellectual factors affect TMA students' achievement, the third aim is to examine to what extent military high school entrance examination scores, which is the identification of intellectual factors, represent the achievement of TMA students. This study differs from the other studies on the same topics in two basic aspects. First one is it's emphasis on the achievement scores in sports and discipline scores besides academic achievement scores. The second aspect is that it includes military cadets and boarding students in the sample. A total of 1158 military cadets from the 1st, 2nd, 3rd and 4th year students of 2002-2003 academic year.comprises the sample of this research. Factors, that might affect the achievement of students in education are identified by means of literature search, interviews with commanders and cadets. These factors are taken as research variables. Part of the data on these variables are obtained from cadet records, from Automatic Information System Department and from questionnaires applied to students. The considerable number of these factors are non-intellectual factors forms the basis of the hypothesis in research. The effects of these factors on students' achievement is tested by means of examining descriptive statistics and by means of performing chi-square tests, dependent and independent two sample t tests, one way analysis of variance (ANOVA), one way multivariate analysis of variance (MANOVA) and Mann Whitney and Kruskal Wallis nonparametric tests. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleKara Harp Okulunda eğitim-öğretim gören öğrencilerin başarı durumunu etkileyen faktörlerin istatistiksel yöntemlerle tespit edilmesi
dc.title.alternativeDetermination of the factors affecting the success of Turkish Military Acedemy students by means of statistical methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-22
dc.contributor.departmentHarekat Araştırması Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid146752
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid143759
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess