Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınok, Taner
dc.contributor.authorLafcı, Aydın
dc.date.accessioned2023-09-26T10:23:08Z
dc.date.available2023-09-26T10:23:08Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744559
dc.description.abstractÖZET Uçuş eğitimi, bilinen en maliyetli ve çok yönlü eğitimlerden biridir. Uçuş simülatörleri, eğitimlerde karşılaşılabilecek zorlukları, maliyetleri ve riskleri azaltacak çok önemli cihazlardır. Teknolojinin baş döndürücü hızı simülatörlerin geliştirilmesinde de kendini göstermiş ve ulaşılan bugünkü durumda, simülatör uçuşunun gerçek bir uçuştan neredeyse farkı kalmamıştır, önemi ve faydası bütün dünyada kabul edilen simülatörler, hem pilot adaylarının temel uçuş eğitimlerinde, hem de yetişmiş pilotların tekâmül safha eğitimlerinde büyük bir etkinlikle kullanılabilir. Eğitim beklentilerine göre birçok seviyede ve çeşitte simülatör üretilir. Bunlardan uygun olan biri kullanıcının beklentilerine göre seçilebilir ve envanterde kullanılmaya başlanır. Bu aşamadan sonra simülatörün hem maliyetleri azaltacak, hem de eğitimlerde verimliliği artıracak tarzda kullanılması gerekir. Bunun için gerçek hava aracında uçuş ile simülator uçuşu arasında optimum bir kullanım oranı belirlenmelidir. Çünkü havacılıkta bazı eğitimlerin gerçek hava aracında, bazılarının simülatörde ve bazılarının da her ikisinde yapılması bir zorunluluktur. Hangi eğitimlerin hangi araçta yapılması gerektiği, dünyada da araştırılan bir konudur. Konuyla ilgili sonuçların, hem kaynakları verimli kullanacak millî bir yaklaşım, hem de kullanıcıların isteklerine cevap verecek bir çözüm üretmesi beklenir. Bu sebeple sorular, bir anket formuyla doğrudan kullanıcı pozisyonundaki kişilere, yani tecrübeli Kara Havacı pilotlara yöneltilmiştir. Verilen cevaplar sonucunda eğitimlerin; % 49,18'inin gerçek hava aracında ve % 50,82'sinin simülatörde yapılması sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Flight training is known as one of the most expensive and versatile training among all types of training. Flight simulators are very important devices that reduce the difficulties, costs and risks, which are supposed to be encountered in trainings. The astounding speed of technology denotes itself in developing simulators and currently, almost no significant difference left between simulators and the real aircraft. Simulators, with their accepted importance and benefits, are used effectively in both initial trainings of pilot candidates and advanced phase trainings of experienced pilots. So many types and levels of simulators can be manufactured according to training expectations. One suitable option of these can be selected and commenced using in the inventory. Then the simulators are to be exploited in a way to reduce costs and increase efficiency. Hence, an effective trade-off between simulators and the real aircraft must be established, because some phases of training in aviation should be executed in the real aircraft, some in the simulators, and some in both. What subjects shall be done in each are also the points researched in the world. The relevant results are supposed to produce a national approach exploiting resources efficiently and moreover a solution responding to end users' requests. Therefore, the questions were directly forwarded to the end users, namely, the army aviation pilots via questionnaire. After analyzing the answers in the end, study is concluded as the 49,18% of the flight training curriculum shall be in the real aircraft, and the 50,82% in the simulators. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleKara havacılığındaki pilotların uçuş ve harbe hazırlık eğitimlerinde simülatör kullanımının önemi ile optimum kullanım oranlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeThe importance of using simulators in flight and combat trainings army aviation pilots and determining optimum usage ratio
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTeknoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid180529
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid161501
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess