Nehir geçiş harekâtının mekanize tabur görev kuvveti seviyesinde modellenmesi ve simülasyonu
dc.contributor.advisor | Aytemiz, Tevfik | |
dc.contributor.author | Zengin, Akın | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T10:22:54Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T10:22:54Z | |
dc.date.submitted | 2018-08-06 | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744515 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bir nehir geçiş harekâtının amacı; vazifenin başarılması için, kuvvetlerin bütünlüğünü ve ileri harekâtın devamını sağlayarak muharebe gücünü su engelinden geçirmektir, özel bir harekât türü olan nehir geçiş harekâtında su engeli kara harekâtını engelleyeceğinden, vazifenin başarılması için normal taktik harekâttan daha fazla kontrol tedbirlerine, detaylı planlamaya ve teknik desteğe ihtiyaç vardır. Arazi, engelin büyüklüğü, düşman durumu ve elde mevcut geçiş vasıtaları komutanın geçişle ilgili hareket tarzlarını sınırlar. En önemli konu, nehrin taktik harekât üzerinde olan etkisini asgari seviyeye indirmektir. Zira geçiş noktalarında birliğin duyarlılığının artacağı gibi, muharebe düzeni de bozulur. Bu maksatla, geçiş noktalan üzerinde ciddiyetle durulmalı ve geçişten önce karşı kıyı titizlikle hazırlanmalıdır. Kuvvetler nehrin her iki yakasına bölünmüşken, komutan etkili bir muharebe gücünü teşkil edemez. Komutan, duyarlılık içeren bu süreyi asgariye indirmek suretiyle nehrin taktik harekâta olan olumsuz etkilerini azaltabilir. Nehir geçiş harekâtında en iyi metot, gerek taarruzda, gerekse geri çekilmede nehri, taktik harekâtın devamı olarak mümkün olan azami hızla geçmektir. Bu amaçla Mknz.P.TGK'nın yüzerek acele nehir geçiş simülasyon modeli geliştirilmiştir. Karargâh personeline, kritik bir aşama olan nehir geçişinin planlanması, planlama sürecinin başarısının ve oluşabilecek aksaklıkların görülebilmesi yetenekleri kazandırılmıştır. Çalışmada, simülasyon modeli ARENA 7.0 kullanılarak geliştirilmiş, modelin doğrulaması ve geçerlemesi yapılmış, çalıştırılmasını müteakip analiz sonuçları değerlendirilmiştir. Bu çerçevede, Mknz.P.TGK'nın muharebe ortamında karşı kıyıya 518.5 ile 638.5 dakika arasında bir süre içerisinde, 21 ila 25 adet mekanize araç ve 5 ila 6 adet tank zayiatı vererek ulaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca, birliklerdeki bakım kısımlarının sayısının artırılması suretiyle geçiş süresinin azaltılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of any river-crossing is to project combat power across a water obstacle to accomplish a mission. A river-crossing is a unique operation. It requires specific procedures for success because the water obstacle prevents normal ground maneuver. It also requires detailed planning and control measures and different technical support than other tactical operations require. The nature and size of the obstacle, the enemy situation, and available crossing assets limit the tactical commander's options. The challenge is to minimize the river's impact on the commander's ability to maneuver. The force is vulnerable while crossing, as it must break its movement formations, concentrate at crossing points, and reform on the far shore before continuing to maneuver. The tactical commander cannot effectively fight his force while it is split by a river. He must reduce this vulnerability by decreasing his force's exposure time. The best method is to cross rivers in stride as a continuation of the tactical operation, whether in the offense or retrograde. To this aim, a simulation model, which could assess various scenarios, for mechanized task force in a hasty wet-gat crossing is developed. The staff responsible for planning have gained the capabilities of hasty river crossing planning with this model, as well as foreseeing and evaluating the success of planning process and of possible problems. The simulation model of a Mech. TF. in a hasty wei-gat crossing is developed by using ARENA 7.0. The verification and validation of the model is done and the results of analysis are evluated. As for results, it's observed that a Mech. TF. in battle conditions could cross the river in 518.5 to 638.5 minutes with APC (armored personnel carrier) casualties between 21 and 25, with tanks casualties between 5 and 6. It's also concluded that the time required for the crossing could be reduced by the increase of the number of maintenance units. iii | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | Nehir geçiş harekâtının mekanize tabur görev kuvveti seviyesinde modellenmesi ve simülasyonu | |
dc.title.alternative | Modelling and simulation of river-crossing operations for mechanized task force | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güvenlik Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 180674 | |
dc.publisher.institute | Savunma Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI | |
dc.identifier.thesisid | 161486 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |