Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Nesrin Hisli
dc.contributor.authorToydemir, Abdullah Ender
dc.date.accessioned2023-09-26T10:22:53Z
dc.date.available2023-09-26T10:22:53Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744510
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, Harbiyelileri ve üniversite öğrencilerini; algılanan stres faktörleri, stres belirtileri, strese olan yatkınlıkları, stres ile başa çıkma tarzları, öfke davranışları, yaşama bağlayan nedenleri ve yalnızlık boyutları çerçevesinde incelemek ve sonuçlarını ortaya koymaktır. Araştırmaya 574'ü Harbiyeli ve 190'ı sivil üniversite öğrencisi olmak üzere, toplam 764 öğrenci katılmıştır. Toplanan verilerle yapılan analizler literatür ile bağlantılı olarak tartışılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre stres belirtileri ve öfke açısından yapılan kıyaslamalar, Harbiyelilerin, üniversite öğrencilerinden daha yüksek düzeyde stres belirtilerini yaşadığını göstermiştir. Buna karşın, yalnızlık düzeyleri ve stresle ilişkili faktörler açısından Harbiyeliler, üniversite öğrencilerine göre daha avantajlı bir konumda görülmüşlerdir. Stresle başa çıkma konusunda ise, Harbiyelilerin, sivil üniversite öğrencilerine kıyasla daha fazla etkili başa çıkma tarzlarını kullandıkları gözlenmiştir. Strese yatkınlık ve kişileri yaşama bağlayan, nedenlerin toplam puanları açısından iki öğrenci gurubu arasında temel farklılık bulunmamasına rağmen, incelenen bazı alt boyutlarda; Harbiyelilerin daha yüksek puan aldıkları ortaya çıkmıştır. Bu alt boyutlar arasında, `hayatın zorluklan ile mücadele etme azmi`, `yaşamak için umut` ve `sosyal destek kullanımı` dır. Öğrencilerin öğrenim gördükleri okullarla ilgili memnuniyetlerinin değerlendirildiği bölümde Harbiyelilerin memnuniyet düzeyleri sivil üniversite öğrencilerine göre daha yüksek bulunmuştur. ııAraştırmanın sonuç bölümünde bu bulgular yorumlanarak literatürle ilişkileri incelenmiş ve Harbiyelilerin yaşadıkları stresi düşürmeye yönelik çözüm yollan önerilmiştir. m
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to investigate and whether Military Academy and university students differ in symptoms of stress, stress vulnerability, coping styles, anger, reasons for living and loneliness. The subjects were 764 studens, 574 of which were Military Academy cadets and 190 universty students. Results of the questionnaire were discussed in the light of relevant literature. According to the results we found that Military Academy cadets experienced more stress symptoms and anger than university students. On the other hand, Military Academy cadets had lower level of loneliness and spesific stress factors than the university students. At the coping styles of the study we found that Military Academy cadets used more effective coping strategies when they are faced with problems. Although there were no significant differences between two groups among vulnerability and reasons for living, it was found that Military Academy cadets had advantageous position in terms of `struggling determination with life difficulties`, `hope of life` and `social support`. Also, Military Academy cadets' level of satisfaction was found higher than university students. IVîn the result section of the study, the findings are interpreted based on the relevant literature and some suggestions were made to reduce the stress levels of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleEğitim yaşantısında stres yaratan faktörler; KHO, HHO, DHO ve sivil üniversite öğrencileri karşılaştırması
dc.title.alternativeFactors that causes stress in education life; KHO, HHO, DHO and civilian university comparison
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSavunma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid180649
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid161489
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess