Show simple item record

dc.contributor.advisorHisli Şahin, Nesrin
dc.contributor.authorYakınlar, İsmail Cem
dc.date.accessioned2023-09-26T10:22:47Z
dc.date.available2023-09-26T10:22:47Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744493
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı; askeri lise ögrencilerini ve yatılı okuyan, erkek, sivillise ögrencilerini stres yasantıları ve ergenlik dönemi gelisimsel ödevlerini yerinegetirme düzeyleri açısından karsılastırmaktır. Arastırmanın literatür kısmında stres veergenlik dönemi konularına ve bu konularla ilgili yapılmıs bazı çalısmalarınsonuçlarına yer verilmistir. Arastırmanın uygulama kısmında ise 348'i fen liselerinden(yatılı okuyan, erkek), 430'u askeri liselerden olmak üzere toplam 778 liseögrencisinden toplanan anket sonuçları degerlendirilmistir.Yapılan degerlendirmelerden sonra, askeri lise ögrencilerinin sivil liseögrencilerine göre anlamlı olarak; daha az stres belirtisi gösterdigi, bulundugu okuldaögrenci olmaktan daha çok memnun oldugu, daha az yalnızlık hissettigi, strese dahaaz yatkın oldugu, stresle basaçıkmada etkili yöntemleri daha fazla, etkisiz yöntemleridaha az kullandıgı bulunmustur.Ergenlik dönemi gelisimsel ödevlerinin yerine getirilmesi açısındanbakıldıgında, askeri lise ögrencilerinin, sivil lise ögrencilerine göre anlamlı olarak; ortave geç ergenlik dönemi gelisimsel ödevlerini daha az, ergenlik dönemi sonrasıgelisimsel ödevlerini daha fazla yerine getirdigi bulunmustur. lk ergenlik dönemigelisimsel ödevlerinin yerine getirilmesinde askeri lise ve sivil lise ögrencileriarasında anlamlı fark bulunmamıstır.Ölçekler arası iliskilerin incelenmesi sonucu lise ögrencilerinin stres belirtileriarttıkça; ögrenci olmaktan duydukları memnuniyet düzeylerinin azaldıgı,yalnızlıklarının arttıgı bulunmustur. Bunlara ek olarak lise ögrencilerinin, ergenlikdönemi gelisimsel ödevleri yerine getirme seviyesi ile stres belirtileri arasında pozitifkorelasyon bulunmustur. Yani lise ögrencilerinin ergenlik dönemi gelisimsel ödevleriniyerine getirme seviyesi arttıkça, stres belirtileri de artmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to compare military high school and civilianboarding high school male students for their stress life and level of fulfillingdevelopmental duties of adolescence. In the literature section of this study, subjectsabout stress and adolescence were discussed and some researches? results aboutstress and adolescence were mentioned. In the application section, the data,collected from 348 civilian boarding high school male students and 430 military highschool students, were analized and evaluated.After evaluation and discussion, it was found that;a. Military high school students? stress syptoms were smaller than civilianhigh school students?,b. Military high school students? level of satisfaction in relation to be a studentwas found higher than civilian high school students?,c. Military high school students had lower level of loneliness than civilianstudents,ç. According to civilian high school students? stress vulnerability, military highschool students had less stress vulnerability,d. Military high school students used more effective and less ineffectivecoping strategies than civilian high school students,e. Military students? level of fulfilling developmental duties of middle and lateadolescence were smaller than civilian high school students?,f. Military students? level of fulfilling developmental duties of afteradolescence were bigger than civilian high school students,g. There was no difference between military and civilian students? level offulfilling developmental duties of puberty.When the relation of scales were analized in general, it was found that;a. There was a linear correlation between stress symptoms and loneliness,b. There was a negative correlation between stress symptoms and students?satisfaction in relation to being a student,c. There was a linear correlation between students? level of fulfillingdevelopmental duties of adolescence and stress symptoms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleAskeri lise öğrencilerinin ve yatılı okuyan sivil lise öğrencilerinin stres ve ergenlik dönemi gelişimsel ödevleri açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing military high school students and civilian boarding high school male students for their stress life and level of fulfilling developmental duties of adolescence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüvenlik Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmLoneliness
dc.identifier.yokid9014447
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid220004
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess