Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunok, Taner
dc.contributor.authorYılmaz, Recai
dc.date.accessioned2023-09-26T10:22:30Z
dc.date.available2023-09-26T10:22:30Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744445
dc.description.abstractÖğrenci seçim problemi, çoklu seçim kriterlerinin aynı anda düşünülmesi gereken karmaşık bir problem türüdür. Çok kriterli karar verme yöntemleri, seçimde kullanılan değerlendirme kriterlerine göre adayların sıralamasını yapabilmektedir.Bu çalışmada lisansüstü eğitim için öğrenci seçim problemi çok kriterli karar verme problemi olarak tanımlanmıştır. Problemin çözümünde, kullanılacak kriterlerin belirlenmesinde ve bu kriterlerin ağırlıklandırılmasında Savunma Bilimleri Enstitüsünde görevli akademik personelden oluşan grubun uzman görüşüne başvurulmuştur. Kriterlerin ağırlıklandırılmasında Analitik Hiyerarşi Prosesinde kullanılan ikili karşılaştırma yönteminden faydalanılmıştır. Elde edilen kriter ağırlıkları Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP), TOPSIS ve Ağırlıklı Çarpım (AÇ) yöntemlerinde kullanılmıştır.Uygulanan yöntemlerden elde edilen aday puanları, enstitü yüksek lisans programlarından herhangi birisine kayıt yaptırmış ve kayıt olduğu programda en az bir yılını tamamlayarak alması gereken derslerin en az 2/3'ünü tamamlamış 31 öğrencinin kredileri ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma neticesinde en az sapmayı veren yöntemin AHP yöntemi olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe student selection problem is a multidimensional study problem. Considering more criteria holds this kind of problem's solution consistent. Several multicriteria decision making methods can be utilized in determination of evaluation criteria, weighting these criteria and assessment of applicants according to these criteria.At this paper, postgraduate student selection problem described as multicriteria decision making problem. For determining evaluation criteria of problem and weighting these criteria Defense Sciences Institute?s selected academic staff?s judgements are used. Analytic Hierarchy Process?s pairwise comparison is used for weighting criteria. Achieved criteria weightings were used in execution of Analytic Hierarchy Process (AHP), TOPSIS and Weighted Product (WP) methods.Executed methods results were in comparison to success credit of 31 students' who approved to any master program and completed one year at that program and completed the 2/3 of compulsory lessons. By comparisons AHP is determined as the least deviation holder.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye'de lisansüstü öğrenim için öğrenci seçimi: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsünde bir uygulama
dc.title.alternativeStudent selection for postgraduate education in Turkey: an empirical study at Turkish Military Academy Defense Sciences Institute
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHarekat Araştırması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.subject.ytmMulti criteria decision making
dc.identifier.yokid306163
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid231637
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess