Show simple item record

dc.contributor.advisorSunay, Hakan
dc.contributor.authorÖzdedeoğlu, Behlül
dc.date.accessioned2020-12-04T10:36:36Z
dc.date.available2020-12-04T10:36:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/74432
dc.description.abstractAraştırmanın evrenini, Ankara ilinde eğitim vermekte olan Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi olmak üzere beş üniversitenin yaklaşık 15.000 akademik personeli oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise anılan evren içerisinden rastgele yöntemle seçilen 828 akademik personel oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında veri toplamak amacıyla dört bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Katılımcılara birinci bölümde tanımlayıcı bilgilere ve spor alışkanlıklarına yönelik sorular sorulmuştur. İkinci bölümde, spor yapan bireyleri spora yönelten etkenler, üçüncü bölümde, spor yapmayan bireylerin spor yapmama nedenleri ve dördüncü bölümde sporun sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerine yönelik beşli likert tipi sorular yöneltilmiştir.Uygulanan anketin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında yapılan güvenirlik analizi sonucunda bölümlere göre Cronbach's Alfa(α) iç tutarlılık katsayıları ikinci bölüm (α=0,854), üçüncü bölüm(α=0,712) ve dördüncü bölüm(α=0,936) olarak saptanmıştır. Verilen yanıtları analiz etmek üzere öncelikle yüzde-frekans alma teknikleri kullanılmış, daha sonra değişkenler arası farkı saptamak üzere Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis analizleri uygulanmıştır.Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlara göre; akademik personelin öncelikle sağlıklı yaşam ve mutlu olmak için spora yöneldikleri, daha sonra sırasıyla zayıflamak/form tutmak, eğlenmek/stres atmak, yaşlanmayı geciktirmek, zihinsel ve kişisel gelişimlerine olan etkileri nedeniyle spora yöneldikleri saptanmıştır. Bunun yanında vakit bulamama ve ders yoğunluğunun fazla olması nedeniyle akademik personelin sportif aktivitelere katılmakta zorlandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmaya katılan akademik personelin, spor yapan bireylerin kendisi ile barışık olacağına, spor eğitiminin topluma faydalı bireyler yetiştirmede önemli rol oynadığına ve sporun insanlar arası etkileşime olumlu katkılar sağlayacağı görüşlerine yüksek oranda katıldıkları belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Akademik Personel, Spor, Spor yapma alışkanlığı
dc.description.abstractThe purpose of this study is the evaluation and determination of physical activity habit of university academic staff.The universe of study constitute about 15,000 University academic staff from five universities; Ankara University, Hacettepe University, Middle East Technical University, Gazi University and Baskent University which provide education in Ankara. The sample of the study consists of 828 randomly selected academic staff cited in the universe.Questionnaire which is composed of four parts was used to collect data during research. In the first part participants were asked questions for identifying information and and habits doing sports. In the second part, factors that have led individuals engaged in doing sports to sports, in the third part, reasons of not doing sports of individuals that do not do any sports, in the fourth part socializing effects of sport, five-point Likert-type questions were asked. Within the scope of validity and reliability of applied questionnaire, as a result of the reliability analysis, Cronbach's Alpha (α) internal consistency was determined by parts as; second part(α=0,854), third part (α=0,712) and fourth part(α=0,936). In order to analyze the responses percentage-frequency techniques were used primarily, then to determine the difference between variables Mann Whitney-U and Kruskal Wallis analysis were applied.According to the results obtained during the study; it was determined that academic staff turn to sports primarily to be healthy and happy, then sequentially for losing weight / keeping in form, having fun / relieving stress, delaying aging, mental and personal development effects. Besides, it was determined that academic staff had difficulties in participating in physical activities because of not finding time and having a lot of lectures. Also, it was determined that academic staff participated in the study would be at peace with individuals engaged in sports, sports education plays an important role in raising individuals that are helpful to society and they attend to the high rate opinion that sport provides a positive contribution to the interaction between the people.Keywords: Academic Staff, Physical Activity Habits, Sporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÜniversitelerdeki akademik personelin spor yapma alışkanlıklarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the physical activity habits of Academic staff employed to work on Universities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10049776
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid359560
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess