Ağır malzeme taşımacılığında enerji en küçüklemeli araç rotalama problemi
dc.contributor.advisor | Sipahioğlu, Aydın | |
dc.contributor.author | Atav, Ali | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T10:21:53Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T10:21:53Z | |
dc.date.submitted | 2018-08-06 | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744328 | |
dc.description.abstract | Açık Turlu Kirliliği Enküçükleyen Rotalama Problemi (AKERP), bir serim üzerindeki düğümlerde tanımlanmış müşteri taleplerinin açık turlar izleyen araçlarla toplamda en az sera gazı salınımını (SGS) sağlayacak şekilde karşılanması olarak tanımlanabilir. Problemde araç filosu özdeş veya farklı özelliklerde olabileceği gibi müşterilere hem ürün dağıtma hem de toplama şeklinde iki kere uğramak gibi özel durumlar da olabilir. Özellikle mühimmat, araç motor ve motor düzenleri gibi ağır malzemelerin taşınmasında hem taşımayı gerçekleştiren araçların yarattığı SGS açısından hem de taşıma ve toplamanın bir arada olması nedeniyle AKERP ile karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada SGS`nın enküçüklendiği, taşıma ve toplamanın bir arada yapılmasının gerektiği heterojen filolu bir AKERP tanımlanmış, çözümü için bir matematiksel model geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Open Pollution Routing Problem (OPRP) can be defined as supplying the demands of the customers that are defined on the vertices of a network by minimizing the total emission of green house gases (GHG) of vehicles following open tours. In OPRP, there can be special cases like homogeneous or heterogenous fleet of vehicles, as well as visiting the customers twice, one for delivery and one for pick up. One can encounter OPRP in the heavy duty transportation especially like ammunition or vehicle engine transportation because of the GHG emissions of the vehicles used in transportation and also because of the need for delivery pick up together. In this study, a mathematical model which minimizes the GHG emissions with the heterogeneous fleet of vehicles performing delivery and pick up together in the OPRP is proposed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Ağır malzeme taşımacılığında enerji en küçüklemeli araç rotalama problemi | |
dc.title.alternative | Energy minimizing vehicle routing in heavy duty transportation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Harekat Araştırması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Heavy vehicles | |
dc.subject.ytm | Energy efficient approach | |
dc.subject.ytm | Greenhouse gases | |
dc.subject.ytm | Vehicles | |
dc.subject.ytm | Open pollution routing problem | |
dc.identifier.yokid | 430627 | |
dc.publisher.institute | Savunma Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI | |
dc.identifier.thesisid | 346838 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |