Show simple item record

dc.contributor.advisorTabak, Akif
dc.contributor.advisorÇakmakçı, Cahit
dc.contributor.authorDinçer, Hakan
dc.date.accessioned2023-09-26T10:21:34Z
dc.date.available2023-09-26T10:21:34Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744267
dc.description.abstractBu çalışma, izleyenlerin otantik liderlik algısının, izleyenlerin liderleri tarafından değerlendirilen yaratıcılıkları üzerindeki etkisini ve bu etkide izleyenlerin kendileri tarafından değerlendirilen psikolojik sermayelerinin aracılık etkisini görgül bir araştırma ile incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu maksatla, Ankara ili Çankaya ilçesindeki liselerde görev yapan 75 müdür/müdür yardımcısı ile 347 öğretmen, toplam 422 kişiden anket yöntemi ile elde edilen veriler ile araştırma yapılmıştır. Araştırmada, öncelikle geleneksel liderlik yaklaşımları (özellikler, davranışsal ve durumsallık), daha sonra otantik liderliğin dışındaki güncel/pozitif (olumlu) liderlik yaklaşımları incelenmiştir. Sonraki bölümde, pozitif psikoloji, pozitif örgütsel davranış ve otantiklik kavramı incelenmiş, otantik liderlik ile bileşenleri açıklanmıştır. Daha sonra, psikolojik sermaye ve bileşenleri ile yaratıcılık kavramı incelenmiştir. Araştırmada kullanılan yöntem olan hiyerarşik doğrusal modelleme açıklandıktan sonra bulgular sıralanmıştır. Son bölümde ise, elde edilen bulgular doğrultusunda sonuçlar tartışılmıştır. Buna göre, otantik liderliğin yaratıcılığı yordadığı, psikolojik sermayenin yaratıcılığı yordamadığı ve otantik liderliğin grup içindeki bireylerin psikolojik sermayelerini etkilediği görülmektedir. Otantik liderlik ile yaratıcılık arasındaki ilişkide ise psikolojik sermayenin aracılık etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of perception of followers? authentic leadership on followers? creativity evaluated by leader, and the mediating effect of followers? self reported psychological capital in this relationship. For this purpose, a survey was made on 75 principals and 347 teachers working in high schools in Ankara. Firstly, traditional leadership approaches (trait, behaviour, and contingency) were explained, and than positive leadership approaches were clarified without authentic leadership. After this part, positive psychologly, positive organizational behavior, authenticity, authentic leadership and its components were interpreted. Next, the psychological capital and its components, and creativity were explained. Hierarchical linear model analysis was performed to achieve results. According to the results, authentic leadership had significant effects on creativity, psychological capital does not predict creativity, and authentic leadership effects followers? psychological capital within group. Finally, there is no mediating effect of followers? psychological capital on relationship between authentic leadership and creativity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtantik liderlik, psikolojik sermaye ve yaratıcılık: Çok düzeyli analiz
dc.title.alternativeAuthentic leadership, psychological capital, and creativity: A multilevel analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSavunma Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10004672
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid358648
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess