Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Ali
dc.contributor.authorİçer, Alper
dc.date.accessioned2023-09-26T10:21:30Z
dc.date.available2023-09-26T10:21:30Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744257
dc.description.abstractMilli güç unsurlarını oluşturan askeri, siyasi/diplomatik, ekonomik, bilimsel/teknolojik ve demografik güçlerin etkin bir şekilde kullanılması milli güvenliğin sağlanabilmesi için gerekli şartlardan biridir. Milli güç unsurlarında ortaya çıkabilecek zafiyetler devletin güvenliğini ve geleceğini tehlike altına atabilir.Günümüzde küreselleşme ve bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeler dünya ülkelerini birbirlerine komşu yapmaktadır. Devletlerin birbirleri ile sürekli iletişim halinde olduğu bu denli karmaşık yapıda tehlikenin kaynağı, farklı coğrafyalardan, farklı kültürlerden gelen, farklı dili konuşan kişiler olabilir. Bu nedenle milli güç unsurlarını destekleyen güvenlik birimleri (askeri, istihbarat vb.), diplomatik görevliler, iş dünyası ve bilimsel çalışmalar yapan çevrelerin dil yeteneği milli güvenliği sağlayabilmek için gerekli hususlardan biridir. Çalışmanın birinci bölümünde yabancı dil eğitimlerinin ne şekilde bir güvenlik politikası olabileceği kavramsal olarak incelenmiştir. Birinci bölüme göre, yabancı dilin milli güvenlik için önemli ve gerekli olduğunun farkına varan ülkeler `milli güvenlik dil planlaması` adı altında çalışmalar yapmaktadırlar. Bu çalışmalar sayesinde güvenlik, diplomatik, ekonomik, politik, bilimsel vb. ihtiyaçlar için stratejik önemdeki, hedef dilleri bilen bireyler yetiştirmek isterler.İkinci bölümde yabancı dilin önemi, milli güç unsurları açısından değerlendirilmiştir. Bu bölümde askeri kuvvetler, istihbarat kuruluşları, diplomatik unsurlar, emniyet teşkilatları gibi güvenlik ve politika ile ilgili kurumlar ile milli güvenlik ihtiyaçlarına katkıda bulunabilecek, bilimsel çalışmalar yapan akademisyenler ve küresel pazarda iş yapan ekonomik çevreler için yabancı dilin önemi çalışılmıştır. Buna göre;Askeri kuvvetler; harekât alanında savaşanlarla, sivil halkla, yerel yöneticilerle iletişim kurabilmek, çok uluslu güç altında görev yapabilmek için,İstihbarat kuruluşları; karşı taraf hakkında bilgi toplayabilmek, gerektiğinde propaganda yapabilmek için,Diplomatik unsurlar; üst düzey temaslar, politik görüşmeler esnasında karmaşık fikirleri açıklayabilmek, öneri sunabilmek, bilgi alabilmek, karşı tarafın değer ve yargılarını anlayabilmek için, Emniyet teşkilatları; yabancı kaynaklı suçlarla mücadele edebilmek, diğer ülke polis teşkilatları ile işbirliği yapabilmek ve çok uluslu güç altında görev yapabilmek için,Bilimsel çalışmalar yapan akademisyenler; milli güvenlik ihtiyaçlarını destekleyebilecek çalışmalar yapabilmek, buluşlar ortaya çıkarabilmek ve okullarda yabancı dil eğitimi vererek ülke dil potansiyeline katkıda bulunabilmek için,İş dünyası; küresel ekonomi ile rekabet etmek ve ekonomik açıdan güçlü bir ülke oluşturabilmek için yabancı dil yeterliliğine sahip olmak isterler.Üçüncü bölümde ABD milli güvenliği bağlamında yabancı dilin önemi çalışılmıştır. Bu bölüme `Amerikan Milli Güvenlik Dil Planlaması Tarihi` ile başlanmıştır. 1800'lü yıllardan günümüze kadar olan süreçte 1 ve 2. Dünya Savaşları, 1957 Sputnik Krizi ve 11 Eylül Olayları kırılma noktaları olarak değerlendirilerek tarihi süreç bu başlıklar altında incelenmiştir. Bölüm sonunda ABD güvenlik kuruluşlarının yabancı dil konusunda aldığı önlemler araştırılmıştır.Dördüncü bölümde Cumhuriyetin ilanı sonrası Türkiye'deki yabancı dil planlamaları araştırılmış, bu planlamaların güvenlik boyutunun olup olmadığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Sonrasında Türkiye Cumhuriyeti dış ve iç güvenlik kuruluşlarının yabancı dil konusundaki ihtiyaç ve çalışmaları ele alınmıştır.Beşinci bölümde ise ABD ve Türkiye Cumhuriyeti güvenlik dil planlamalarının değerlendirilmesi yapılarak önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractEfficient use of military, political/diplomatic, economic, scientific/technologic and demographic powers, which comprise `national power elements`, is one of the requirements to ensure national security. Deficiencies in `national power elements` may endanger country's security and survival.Currently, rapid improvements in globalization and information technologies make countries of like a neighbor. In this complex international structure, in which governments constantly in communication with each other, the origin of threat may be people speak different languages, from different cultures and regions. For this reason, language skill of `national power elements` such as security organizations (armed forces, intelligence services etc.), foreign services, business and scientific organizations, is one of the requirements to ensure national security.In the first section, it was studied conceptually how foreign language education can be a security policy. According to the first section, countries, which are aware of that foreign language is important and essential for national security, make plans under the name of `national security language planning`. By means of these plans, they want to raise individuals who speak strategically important target languages for security, diplomatic, economic, political, scientific etc. purposes.In the second section, the importance of foreign language was studied in terms of `national power elements`. In this section the importance of foreign language was emphasized for security and politics related organizations such as military forces, intelligence services, foreign service elements, law enforcement agencies and for academicians who contribute to scientific issues, economic communities which do business in global market. Accordingly;Military forces, in order to communicate combatants, civilians, local authorities in the theatre of operations and serve in multinational forces,Intelligence services, in order to collect information about counterparties and do propaganda when it is needed,Foreign service elements, in order to explain complex opinions in the high level meetings and political negotiations, make recommendations, get information, and understand values and judgments,Police departments, in order to deal with crimes from foreign origin, cooperate with other countries' police departments and serve in the multinational forces,Academicians who study on scientific issues, in order to make invention and work out new studies, which contribute national security needs and contribute state language potential by educating foreign languages in schools,Business world, in order to deal with global market and create a powerful country in terms of economy, need language.In the third section, the importance of foreign language for American national security has been studied. This section was started by `American National Security Language Planning History`. In the period 1800s up to today, it has been considered 1st and 2nd World Wars, 1957 Sputnic Crises, September 11 Attacks as breakpoints. Therefore, historical period has been studied. At the end of the section American federal services' measures taken in foreign language were studied.In the fourth section, Turkey's foreign language planning after the declaration of republic was investigated and tried to understand whether the planning have security dimension, or not. Afterwards, Turkey's homeland and foreign security organizations' needs and practices about foreign languages were investigated.In the fifth section, assessment and comparison of USA and Turkey foreign language policies were discussed and and proposals were suggested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleMilli güvenlik bağlamında yabancı dilin önemi: ABD örneği
dc.title.alternativeThe importance of foreign language in terms of national security: U.S.A case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüvenlik Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmSafety forces
dc.subject.ytmNational power
dc.subject.ytmNational security policy
dc.subject.ytmNational security strategy
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10040561
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid358676
dc.description.pages293
dc.publisher.disciplineUluslararası İlişkiler Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess