Show simple item record

dc.contributor.advisorGencer, Cevriye
dc.contributor.authorVural, Danışment
dc.date.accessioned2023-09-26T10:21:19Z
dc.date.available2023-09-26T10:21:19Z
dc.date.submitted2021-01-07
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744224
dc.description.abstractHer bir ulaştırma türünün, maliyet, sürat, hizmet, güvenilirlik ve güvenlik anlamında avantajlı olduğu şekilde kullanılmasını sağlayan çok modlu ulaştırma sistemleri yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yükün veya yolcunun farklı en az iki taşıma modu kullanılarak taşınması olan çok modlu taşımacılıkta tüm yolculuk, ayrı ayrı aşamalardan oluşan bir süreç değil, entegre bir sistem olarak görülmektedir.Bu çerçevede, K.K.K.lığı ulaştırma uygulamalarına yönelik çok modlu model önerilerine Yer Seçimi Rotalama Problemi (YSRP) olarak çözüm aranmıştır. YSRP, verilen aday tesis yerleri arasından en uygun yerlerin seçilmesini ve seçilen tesis yerlerinden tüm müşterilere hizmetin sağlanacağı araç rotalarının belirlenmesini kapsar.Bu tezde, bir ana depo, on beş tali depo ve yirmi dokuz müşteri ile oluşturulan problemde üç ayrı tip malzeme üç farklı senaryo içerisinde tren ve kamyonlar ile çok modlu olarak dağıtılması modellenmiştir. YSRP olarak oluşturulan problem ile makul çözümler elde edilmiştir. Senaryoların birbiriyle ve mevcut durumla kıyaslamaları yapılmıştır.
dc.description.abstractEvery transportation mode has its own advantage based upon cost, speed, service, reliability and security. Exploiting the advantage of each transportation mode, multi mode transportation systems have begun to be used frequently today. In this respect, some Turkish Armed Forces Transportation applications are modeled as multimode systems and tried to find solutions as Location Routing Problem (LRP). Location routing problems are derived from both NP Hard problems Facility Location and Vehicle Routing, thus finding a solution to the location routing problems is very hard. Also increasing the variables makes the solution impossible. Within three scenarios, three different materials are delivered by both trains and trucks in the problem, which consists of one main depot, fifteen depots and twenty nine customers. The problem is modeled as location routing problem and reasonable results are obtained. Comparisons are made within scenarios and the actual situation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.titleK.K.K.lığı ulaştırma uygulamalarına yönelik çok modlu (multimodal) model önerisi
dc.title.alternativeMultimodal model suggestion for land forces transportation applications
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-01-07
dc.contributor.departmentHarekat Araştırması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish Land Forces Command
dc.subject.ytmMultimodal transport
dc.subject.ytmTransportation
dc.subject.ytmTransportation model
dc.subject.ytmTransportation systems
dc.identifier.yokid10032355
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid358664
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess