K.K.K.lığı ulaştırma uygulamalarına yönelik çok modlu (multimodal) model önerisi
dc.contributor.advisor | Gencer, Cevriye | |
dc.contributor.author | Vural, Danışment | |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T10:21:19Z | |
dc.date.available | 2023-09-26T10:21:19Z | |
dc.date.submitted | 2021-01-07 | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744224 | |
dc.description.abstract | Her bir ulaştırma türünün, maliyet, sürat, hizmet, güvenilirlik ve güvenlik anlamında avantajlı olduğu şekilde kullanılmasını sağlayan çok modlu ulaştırma sistemleri yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yükün veya yolcunun farklı en az iki taşıma modu kullanılarak taşınması olan çok modlu taşımacılıkta tüm yolculuk, ayrı ayrı aşamalardan oluşan bir süreç değil, entegre bir sistem olarak görülmektedir.Bu çerçevede, K.K.K.lığı ulaştırma uygulamalarına yönelik çok modlu model önerilerine Yer Seçimi Rotalama Problemi (YSRP) olarak çözüm aranmıştır. YSRP, verilen aday tesis yerleri arasından en uygun yerlerin seçilmesini ve seçilen tesis yerlerinden tüm müşterilere hizmetin sağlanacağı araç rotalarının belirlenmesini kapsar.Bu tezde, bir ana depo, on beş tali depo ve yirmi dokuz müşteri ile oluşturulan problemde üç ayrı tip malzeme üç farklı senaryo içerisinde tren ve kamyonlar ile çok modlu olarak dağıtılması modellenmiştir. YSRP olarak oluşturulan problem ile makul çözümler elde edilmiştir. Senaryoların birbiriyle ve mevcut durumla kıyaslamaları yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | Every transportation mode has its own advantage based upon cost, speed, service, reliability and security. Exploiting the advantage of each transportation mode, multi mode transportation systems have begun to be used frequently today. In this respect, some Turkish Armed Forces Transportation applications are modeled as multimode systems and tried to find solutions as Location Routing Problem (LRP). Location routing problems are derived from both NP Hard problems Facility Location and Vehicle Routing, thus finding a solution to the location routing problems is very hard. Also increasing the variables makes the solution impossible. Within three scenarios, three different materials are delivered by both trains and trucks in the problem, which consists of one main depot, fifteen depots and twenty nine customers. The problem is modeled as location routing problem and reasonable results are obtained. Comparisons are made within scenarios and the actual situation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Savunma ve Savunma Teknolojileri | tr_TR |
dc.subject | Defense and Defense Technologies | en_US |
dc.title | K.K.K.lığı ulaştırma uygulamalarına yönelik çok modlu (multimodal) model önerisi | |
dc.title.alternative | Multimodal model suggestion for land forces transportation applications | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-07 | |
dc.contributor.department | Harekat Araştırması Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish Land Forces Command | |
dc.subject.ytm | Multimodal transport | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Transportation model | |
dc.subject.ytm | Transportation systems | |
dc.identifier.yokid | 10032355 | |
dc.publisher.institute | Savunma Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI | |
dc.identifier.thesisid | 358664 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |