Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkil, Altan
dc.contributor.authorÇakmak, Tanyel
dc.date.accessioned2023-09-26T10:20:42Z
dc.date.available2023-09-26T10:20:42Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/744120
dc.description.abstractGelişen teknolojiler, sürekli olarak yeni fırsatlar yaratarak mevcut iş alanlarını değiştirmekte ve yeni iş alanlarının ortaya çıkmasına yol açmaktadır. Teknoloji istihbaratı, örgütlerin değişen teknolojiler karşısında proaktif olmalarında ve akılcı kararlar almalarında önemli bir rol oynamaktadır. Literatürde yer alan teknoloji istihbaratı modelleri, büyük firmaların kaynak ve organizasyonları dikkate alınarak hazırlanmışken, KOBİ'lerin teknoloji istihbaratı süreçlerini ortaya koyan tanımlı bir model bulunmamaktadır. Bu doktora tez çalışmasında, teknoloji istihbaratı açısından KOBİ'lerin, kısıtlı kaynakları, operasyonel işlerin yoğunluğu, esnek ve enformel iş süreçleri ve girişimci-yönetici faktörü ile büyük firmalardan farklılaştığı ortaya konulmuş ve yeni bir model önerilmiştir. Bu model ile KOBİ'lerin teknoloji istihbaratı süreçleri ele alınmış ve bu süreçlere etki eden girişimci-yöneticinin rolleri tanımlanmıştır. Önerilen modelin saha araştırması, ambalaj sektöründeki KOBİ'ler üzerinde yapılmış ve ampirik bulgular ile önerilen model geçerlenmiştir.
dc.description.abstractTechnological innovations and inventions can change the competitive environment by creating new business, new industries, or by demolishing the existing. Technology intelligence (TI) leads the organizations to be proactive and to make smart decisions in this complex technological environment. The TI models in literature are majorly designed for large and multinational firms. By the side of the SMEs, there is a lack of model defines the TI process and the actors. By this doctoral dissertation, it is conlcuded that the TI practises of SMEs differs through the factors of scarce resources, operational routines, elasticity/ informal business practices and the owner-manager. Therefore, a new model of TI for the SMEs is designed on these factors by identifying the TI process and the roles of the owner-managers. This model is verified by the the ampirical search on SMEs in packaging sector in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ'ler için teknoloji istihbaratı modeli: Türkiye'de ambalaj sektörü uygulaması
dc.title.alternativeTechnology intelligence model for SMEs: Application to packaging industry in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTeknoloji Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPackaging sector
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnological knowledge
dc.subject.ytmNew technologies
dc.identifier.yokid10100180
dc.publisher.instituteSavunma Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARA HARP OKULU KOMUTANLIĞI
dc.identifier.thesisid423476
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess