Show simple item record

dc.contributor.advisorErhart, Itır
dc.contributor.authorOkcu Çobanoğlu, Hatice Merve
dc.date.accessioned2023-09-22T12:51:07Z
dc.date.available2023-09-22T12:51:07Z
dc.date.submitted2023-06-14
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743978
dc.description.abstractÇocuk kitapları, gerek görselleriyle gerekse konu işleyişleri bakımından çocuklara rol model inşaa ederler. Çocuklar okuyarak deneyimledikleri şeylere dair farkındalık geliştirir ve bu deneyimleri tekrar etme potansiyeline sahip olabilirler. Deneyim edilen şey, kişilerde aşinalık yaratabilir. Göç ve mültecilik konularının çocuk kitaplarında işlenmesiyle, çocuklar bu deneyime karşı aşina olacak, bakışı açısı geliştirecek ve çevresinde ya da medyada görmüş olduğu mültecilere, sığınmacılara deneyimlerinden haberdar olarak yaklaşacak, sergileyecekleri tutumlarda onların deneyimlerinden haberdar biçimde hareket edebileceklerdir. Aynı zamanda birer dünya vatandaşı olarak, bir gün olası bir göçe maruz bırakıldıklarında, hikâyelerdeki tecrübeye binaen bu sürece karşı bağışıklık kazanabilir hâle geleceklerdir. Bu çalışmada, Türkiye'de yayımlanmış olan okul öncesi çağdaki çocuklara yönelik hazırlanmış göç temalı, resimli kitapları görselleri ve metinleri karşılaştırmalı biçimde ele alarak, mültecilerin, sığınmacıların hikâyelerinin, görünürlüklerinin, deneyimlerinin yansıtılma biçimini irdeleyerek, düşünce dünyamızda açtığı kapıların ardına, bakmaktır. Ele alınan eserler sırasıyla, Hoş Geldiniz, Kayıktaki Çocuk, Evinden Uzakta Mülteci, Yolculuk, Taştan Adımlar, Başka Bir Yerde Yaşasaydım, Herkes Burada.
dc.description.abstractChildren books build role models for children in terms of their images and subjects. Children improve awareness and their potential by reading and they can use what they learn from books in real life. It becomes familiar to them when they experience it. Children books with refugee and immigration subjects makes children familiar to the situation, gain them a view on these issues. When they see immigrants and refugees on the media or their neighbourhood, they are going to have an approach affected by these books. As a world citizen, in case they face a similar situation as being forced to leave from their land, they will have already ideas about being a refugee or immigrant. In this study, picture books with immigration and refugee subjects which are published in Turkey will be analyzed in a comparative way. Books to be studied: Hoş Geldiniz (Welcome), Kayıktaki Çocuk (The Boy in the Boat), Evinden Uzakta Mülteci (On the Run), Yolculuk (The Journey), Taştan Adımlar (Stepping Stones), Başka Bir Yerde Yaşasaydım (Why am I here?), Herkes Burada (All here)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleGöç ve mültecilik kavramlarının resimli çocuk kitaplarına yansıması
dc.title.alternativeRepresentation of concepts of refugee and immigration into children's picture books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-06-14
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10205553
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid796993
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess