Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.authorTosun, Petek
dc.date.accessioned2023-09-22T12:51:06Z
dc.date.available2023-09-22T12:51:06Z
dc.date.submitted2021-09-21
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743977
dc.description.abstractTüketici şikayet davranışı, literatürde oldukça geniş yer bulmuş bir konudur. Pek çok kişisel ve durumsal faktör, tüketici şikayet davranışının nedeni olarak incelenmiştir. Ancak, literatürdeki mevcut araştırmaların algılanan risk, algılanan marka değeri, tüketicinin kendine güveni ve agresiflik düzeyi değişkenlerinin tüketici şikayet davranışına etkisi üzerine, diğer değişkenlere göre daha az odaklanmış olması dikkat çekicidir. Bu çalışmanın amacı, bahsedilen bu değişkenleri tüketicinin duygu durumu ile birleştirerek, tüketici şikayet davranışı üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu araştırma, literatürde daha önce yapılmış çoğu çalışmanın aksine, tüketicinin duygu durumunu, olumsuz tüketim deneyiminin bir sonucu olarak değil; nedenlerinden biri olarak kavramsallaştırmaktadır. Bu çalışma kantitatif araştırma yöntemlerine dayanmakta olup, deneysel tasarım yönteminin uygulandığı bir çalışmadır. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicinin kendine güveni, duygu durumu, algılanan marka değeri ve algılanan risk; tüketici şikayet davranışı üzerinde istatistiki olarak anlamlı etkiye sahip değişkenler olarak saptanmıştır. Bu çalışma, duygu durumunun algılanan değer, algılanan marka değeri ve tüketicinin kendine güveni ile etkileşimini ve bu değişkelerin tüketici şikayet davranışına etkisini inceleyerek, pazarlama literatürüne katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Tüketici şikayet davranışı, kendine güven, algılanan risk, algılanan marka değeri, duygu durumu
dc.description.abstractConsumer complaining behavior is an extensively studied subject in the literature. Many personal and situational factors have been identified as antecedents of consumer complaining behavior. However, it is remarkable that previous research has been relatively less focused on the impact of perceived risk, perceived brand value, assertiveness and aggressiveness on consumer complaining behavior. The purpose of this study is to elaborate the influence of these constructs on consumer complaining behavior, by combining them with the mood of the consumer. The novelty of this study is its perspective of positioning mood as an antecedent of consumer complaining behavior, rather than conceptualizing mood as a consequence of poor consumption experiences. This study is based on causal research design and quantitative research through experimental design. Research findings indicate that assertive personal traits such as seeking redress and requesting information in case of product or service failures, mood of the consumer, perceived brand value and perceived risk significantly affect consumer complaining behavior. This study aims to contribute to the marketing literature by interpreting the interaction of mood with perceived risk, perceived brand value, and assertiveness in explaining consumer complaining behavior. Keywords: Consumer complaining behavior, assertiveness, perceived risk, perceived brand value, mooden_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMood and perceived risk in complaining behavior
dc.title.alternativeŞikayet davranışında duygu durumu ve algılanan risk
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-09-21
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotion
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmConsumer complaints
dc.identifier.yokid10180636
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid680026
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineÖrgütsel Davranış Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess