Sivil toplum çalışmalarının, sivil toplum çalışmalarına dahil olan gençlerin toplum hizmet eğitimi içerisindeki vatandaşlık sorumluluğu algısı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Yentürk, Nihal Nurhan | |
dc.contributor.author | Çiftçi, Ece | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:51:05Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:51:05Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-27 | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743974 | |
dc.description.abstract | Sosyal sorumluluk kavramı gerek dünyada gerek ülkemizde son yıllarda önem kazanan bir kavram haline gelmiş ve bu alanda yapılan çalışmalara ilgi artmıştır. Sivil toplum kuruluşları ve eğitim kurumları ortaklığında gerçekleştirilen topluma hizmet eğitimleri ve uygulamaları da, öğrencilerin sosyal sorumluluk, sosyal dayanışma ve yardımlaşma, vatandaşlık sorumluluğu ve gelişimi gibi konularda dikkat çeken etkili birer yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, topluma hizmet eğitiminin ve daha önce gönüllü olarak bir faaliyete katılmanın veya bir sivil toplum kuruluşunda aktif rol almanın, 14-18 yaş arası lise düzeyi öğrencilerin vatandaşlık sorumluluğu algısına etkisini araştırmaktadır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi ile yapılmıştır ve araştırmanın örneklemi, Manisa'nın Alaşehir İlçesi'nde bulunan Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Lisesi'nde öğretim gören, 10. ve 11. sınıf düzeyindeki toplam 184 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların vatandaşlık sorumluluğu algısını ölçmek adına Furco, Muller ve Ammon (1998) tarafından geliştirilmiş olan 'The Civic Responsibility Survey Level 2' Türkçe diline çevrilerek kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, hem daha önce gönüllü çalışmalara katılmış olmanın hem de topluma hizmet eğitiminin, katılımcıların vatandaşlık sorumluluğu algısını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The civic responsibility concept is increasingly gaining importance in the world, and a lot of research about civic responsibility is conducted. Service learning that is an educational and pedagogical way to improve civic and social responsibility, civil society awareness and citizenship consciousness unites educational institutions and non-governmental organizations and becomes famous as an experiential learning method. This study investigates the effects of the service learning on the civic responsibility perception of the high school students. The participants consist of 184 students from Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Highchool in Manisa. To measure the participants' civic responsibility perception, The Civic Responsibility Survey Level 2 is translated to Turkish. The results show that attending volunteer studies and service learning as a school course is successful in improving students' civic responsibility perception. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Siyasal Bilimler | tr_TR |
dc.subject | Political Science | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Sivil toplum çalışmalarının, sivil toplum çalışmalarına dahil olan gençlerin toplum hizmet eğitimi içerisindeki vatandaşlık sorumluluğu algısı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of service learning on the civic responsibility perception of the high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-27 | |
dc.contributor.department | Sosyal Projeler ve Sivil Toplum Kuruluşları Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10200643 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 724414 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |