Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Hatice Dilara
dc.contributor.authorIsmael, Roda Bılal
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:57Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:57Z
dc.date.submitted2022-12-29
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743953
dc.description.abstractOtelcilik sektöründe uygulanan yeşil veya çevre dostu uygulamalar tüm dünyada gelişme göstermektedir. Otel müşterileri çevre sorunları konusunda daha bilinçli hale gelmekte ve yalnızca ihtiyaçlarını karşılayan değil, aynı zamanda çevre dostu ürün ve hizmetler talep etmektedir. Çevre dostu bir otel, su ve enerji tasarrufu sağlayarak ve katı atıkları azaltan programları uygulayarak paradan tasarruf edebilir ve dünyayı koruyabilir. Ekolojik uygulamalar, otelleri Yeşil Yıldız sertifikası almaya teşvik ederek yeşil otellere dönüştürür ve onların müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar. Bu çalışmada, yeşil pazarlama uygulamalarının müşterilerin memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, Trabzon ilinde yer alan Yeşil Yıldız sertifikasına sahip otelde kalan 390 misafire anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizleri SPSS istatistik programı aracılığı ile yapılmıştr. Verilerin analizinde içerik anazi, tanımlayıcı analiz, faktör analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışmada enerji tasarrufu, hava kalitesi yönetimi, su tasarrufu ve geri dönüşüm ve atık yönetiminin müşterilerinin memnuniyeti üzerinde önemli derecede etkili oldukları sonucuna varılmıştır. Bu konuyla ilgili yapılmış çok fazla araştırma bulunmadığından, bu çalışma tamamen özgün bir çalışma olup gelecekteki araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir.
dc.description.abstractGreen or environmentally friendly practices applied in the hospitality sector are developing all over the world. Hotel customers are becoming more aware of environmental issues and demand products and services that not only meet their needs but are also environmentally friendly. An eco-friendly hotel can save money and protect the planet by saving water and energy and implementing programs that reduce solid waste. Ecological practices turn hotels into green hotels by encouraging them to obtain green star certification and increase their customer satisfaction.This study aims to determine the effect of green marketing practices on customer satisfaction. In this context, data were collected by applying a questionnaire to 390 guests staying in the hotel with Green Star certificate in Trabzon province. Analyzes of the obtained data were made with the SPSS statistics program. Content analysis, descriptive analysis, factor analysis and multiple linear regression analysis were used in the analysis of the data. The study concluded that energy saving, air quality management, water saving and recycling and waste management have a significant effect on customer satisfaction. Since there is not much research done in this context, this thesis study is completely original and it is a guide for future researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlama uygulamalarının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe impact of green marketing practices on customer satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-29
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmRegression analysis
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmGreen star
dc.identifier.yokid10230911
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669214
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess