Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan Nas, Tülay
dc.contributor.authorDuran, Şengül
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:56Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:56Z
dc.date.submitted2023-08-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743950
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Türk işletme gruplarının sahip oldukları ağ yapılarının doğrudan yabancı yatırım kararları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla işletme grubu düzeyinde sosyal ağ yapısının (merkezilik ve arasındalık boyutlarında) örtüşen yönetim kurulları ele alınarak incelenmesi öngörülmüştür. Çalışmanın kapsamı, kasıtlı örneklem yöntemine göre belirlenen 11 işletme grubundan, bu işletme gruplarına bağlı şirketler olarak faaliyet gösteren 73 bağlı işletmeden ve bu işletme gruplarının toplam 323 doğrudan yabancı yatırımından oluşmaktadır. Araştırmada toplamda 84 işletmenin (11 holding ve 73 bağlı şirket) ağ yapısı 2006-2019 yılları boyunca UCINET 6 programı kullanılarak analiz edilmiş, ağ yapısına dair grafikler Netdraw 2.173 programı aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen hipotezler ise 154 adet gözlem içeren panel regresyon modelinin STATA 13.0 programı aracılığıyla analiz edilmesiyle test edilmiştir. Araştırma sonuçları Türk işletme gruplarının sahip oldukları sosyal ağ niteliklerinin DYY faaliyetleri üzerindeki etkilerinin farklılaşabildiğini göstermektedir. Sosyal ağların uluslararasılaşma sürecinde fırsatların tespit edilmesi ve uluslararasılaşma sürecinin başlatılmasındaki önemi göz önüne alındığında, elde edilen bulguların gelişmekte olan ülke kökenli şirketlerin, DYY faaliyet ve kararlarının daha iyi tanımlanmasına ve verilen kararların arkasındaki önemli dinamiklerin ortaya çıkarılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the effect of network structures of Turkish business groups on foreign direct investment decisions. For this purpose, it is envisaged to examine the social network structure (in the dimensions of centrality and betweenness) at the level of the enterprise group by considering overlapping boards of directors. The scope of the study consists of 11 business groups determined according to the deliberate sampling method, 73 subsidiaries operating as affiliated companies of these business groups, and a total of 323 foreign direct investments of these business groups. In the research, the network structure of a total of 84 enterprises(11 holdings and 73 affiliated companies) was analyzed using the UCINET 6 program during the years 2006-2019, and the graphics of the network structure were obtained through the Netdraw 2.173 program. The hypotheses developed within the scope of the study were tested by analyzing the panel regression model with 154 observations through the STATA 13.0 program. The results of the research show that the effects of social networking characteristics of Turkish business groups on FDI activities may differ. Considering the importance of social networks in identifying opportunities in the internationalization process and initiating the internationalization process, it is thought that the findings will contribute to better defining the FDI activities and decisions of developing country-origin companies and to revealing the important dynamics behind the decisions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk işletme gruplarının doğrudan yabancı yatırım faaliyetlerinde sosyal ağ yapılarının rolü
dc.title.alternativeThe role of social network structures in foreign direct investment activities of Turkish business groups
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNetwork architecture
dc.subject.ytmForeign direct investments
dc.subject.ytmDeveloping countries
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmBusiness groups
dc.subject.ytmSocial networking
dc.identifier.yokid10296901
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid684542
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess