Show simple item record

dc.contributor.advisorUzun, Ahmet
dc.contributor.authorErkek, Ali
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:35Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:35Z
dc.date.submitted2023-03-08
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743905
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 11-12 yaş çocuklarda görsel ve işitsel pas antrenmanlarının futbol teknik becerilerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmaya katılan futbolcular (n=101), rastgele örneklem yöntemiyle deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Yaşları ortalaması 11,50±,50 yıl, spor yaşı ortalaması 2,50±,79 yıl, boyları ortalaması 148,47±5,05 cm, vücut ağırlıkları ortalaması 42,83±2,86 kg, vücut kitle indeksi ortalaması 19,42±,58 kg/m² olan 60 futbolcu deney grubu olarak katılmıştır. Yaşları ortalaması 11,50±,51 yıl, spor yaşı ortalaması 2,27±,63 yıl, boyları ortalaması 149,02±5,03 cm, vücut ağırlıkları ortalaması 42,33±2,36 kg, vücut kitle indeksi ortalaması 19,07±,93 kg/m² olan 41 futbolcuda kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışmaya katılan deney grubu futbolcular normal antrenmanlarına devam ederken bununla birlikte 8 haftalık görsel ve işitsel pas antrenmanlarına tabi tutulmuştur. Deney grubu 60 futbolcu da rastgele yöntemle gruplara ayrılarak sadece ses ile antrenman yapan (n=20), sadece ışık ile antrenman yapan (n=20) ve hem ses hem ışık ile birlikte antrenman yapan (n=20) grup olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Kontrol grubu ise ekstra bir antrenmana tabi tutulmamış normal antrenmanlarına devam etmişlerdir. Deney grubu ve kontrol grubu futbolculara 8 haftalık çalışma öncesinde ve sonrasında yetenek düzeylerini belirlemek amacıyla Mor-Christian futbol yetenek testi (Top sürme, pas, şut), Yeagley futbol yetenek testi (Top sektirme) ve Johnson yetenek testi (Duvar pası) testi uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 26.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Tanımlayıcı istatistik olarak verilerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanarak verilmiştir. Değişkenlerin normallik dağılımları Shapiro-Wilk testi ile incelenmiştir. Deney ve kontrol gruplarının karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklemler için T-testi, ön test–son test karşılaştırılmasında Bağımlı Örneklemler için t-testi, gruplar arası farklılıklar ANOVA testi kullanılarak belirlenmiş ve anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Sonuç olarak araştırmada elde edilen bulgular, görsel ve işitsel pas antrenmanlarının futbola özgü teknik beceriler üzerinde kayda değer iyileştirmeler sağladığını göstermektedir. Yoğun görsel ve işitsel pas antrenmanlarının 8 hafta yaptırılmasının yeterli olduğu ancak kazanılan özelliklerin kaybedilmemesi için sık sık çalışılması gerektiği ve özellikle gelişim çağında olan çocuk futbolcularda, uzun süreli antrenman programına görsel ve işitsel pas antrenmanlarının dahil edilmesi, çocukların gelişimi için oldukça önemli olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractDaha sonra doldurulacaktır The aim of this study is to investigate the effects of visual and auditory pass training on football technical skills in children aged 11-12. The football players (n=101) participating in the research were divided into two groups as experimental and control groups by random sampling method. Average age 11,50±,50 years, average sports age 2,50±,79 years, average height 148,47±5,05 cm, average body weight 42,83±2,86 kg, average body mass index 19,42±,58 kg/m², 60 football players with participated as the experimental group. Average age 11,50±,51 years, average sports age 2,27±,63 years, average height 149,02±5,03 cm, average body weight 42,33±2,36 kg, average body mass index 19,07±,93 kg/m², 41 football players with a formed the control group. While the football players in the experimental group participating in the study continued their normal training, they were also subjected to 8-week visual and auditory pass training. Experimental group 60 football players were randomly divided into groups and divided into 3 groups: the group that trains only with sound (n=20), the group that trains only with light (n=20), and the group that trains with both sound and light (n=20). The control group, on the other hand, continued their normal training without any extra training. In order to determine the skill levels of the experimental group and control group football players before and after the 8-week study, the Mor-Christian football skill test (dribbling, passing, shooting), Yeagley football skill test (Bouncing), and Johnson aptitude test (Wall pass) test was applied. Data analysis was done using SPSS 26.0 package program. As descriptive statistics, the arithmetic means and standard deviations of the data are calculated and given. The normality distributions of the variables were examined with the Shapiro-Wilk test. T-test for Independent Samples was used in the comparison of the experimental and control groups, the t-test for Dependent Samples was used in the comparison of the pretest-posttest, the differences between the groups were determined using the ANOVA test and the significance level was accepted as p<0.05. As a result, the findings obtained in the research show that visual and auditory pass training provides significant improvements on football-specific technical skills. It is thought that intensive visual and auditory pass training for 8 weeks is sufficient, but it is necessary to work frequently in order not to lose the acquired features, and it is very important for the development of children to include visual and auditory pass training in the long-term training program, especially in child football players who are in developmental age.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title11-12 yaş çocuklarda görsel ve işitsel pas antrenmanlarının futbol teknik becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of visual and auditory pass training on football technical skills in 11-12 years old children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-08
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmFootball players
dc.subject.ytmVisual tools
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmAthletic performance
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10320088
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid702633
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess