Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzteke Kozan, Hatice İrem
dc.contributor.advisorKoç, Hayri
dc.contributor.authorKır, Özgür
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:29Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:29Z
dc.date.submitted2023-03-31
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743891
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Batman ilinde 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 7. ve 8. sınıfa devam eden 238'i (%60.4) kız, 156'sı (%39.6) erkek öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeylerini belirlemek için `Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği` , ebeveyn bağlanma boyutlarını ölçmek amacıyla `Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-II Orta Çocukluk Ölçeği` ve duygu düzenleme becerilerini belirlemek amacıyla `Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı ile analiz edilmiş olup Pearson momentler çarpım korelasyon katsayısı ve bootstrapping yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, psikolojik sağlamlık düzeyi ile bağlanma stilleri ve duygu düzenleme becerileri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Yapılan aracılık analizi sonuçlarına göre bağlanma stillerinin tüm alt boyutları ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin kısmi aracılık rolü üstlendiği görülmektedir. Elde edilen bulgular ile ilgili alanyazın ışığında tartışma yapılarak araştırmanın sonucuna göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Psikolojik Sağlamlık, Bağlanma Stilleri, Duygu Düzenleme Becerileri, Ortaokul Öğrencileri
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine the mediator role of the emotion regulation skills in the relationship between the attachment styles and psychological resilience of secondary school students. The study group of the research consisted of 238 female (60.4%) and 156 (39.6%) male student who are attending to the 7th and 8th grades in the 2020-2021 academic year in the city of Batman. In the study, the personel information form, `Child and Young Psychological Resilience Scale` to determine students's psychological resilience levels, `Lives in Close Relationships Inventory Two Middle Childhood Scale` to measure parental attachment dimensions and `Emotion Regulation Scale for Adolescents` to determine emotion regulation skills were used. The data were analyzed with SPSS 25.0 package program and used the Pearson moments correlation coefficient and bootstrapping method were used. The findings showed that there is a significant relationship between the level of psychological resilience and attachment styles and emotion regulation skills. According to the results of mediation analysis, it is seen that emotion regulate skills play a partial mediating role in the relationship between all sub-dimension of attachment styles and psychological resilience. Discussions were made in the light of the literature and suggestions were made according to results of the research.Keywords: Psychological Resilience, Attachment Styles, Emotion Regulation, Secondary School Studenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin bağlanma stilleri ve duygu düzenleme becerileri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of secondary school students' psychological resilience levels in terms of attachment styles and emotion regulation skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmResilience
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.identifier.yokid10321302
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675678
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess