dc.contributor.advisor | Sarıtepeci, Mustafa | |
dc.contributor.author | Orak, Cihan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:23Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:23Z | |
dc.date.submitted | 2021-12-27 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743876 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda özellikle iletişim teknolojinin gelişmesine bağlı olarak internet ve teknolojik araçların hayatımızdaki kullanımı gittikçe yaygınlaşmıştır. İletişim teknolojisi beraberinde günlük konuşma dilinde yeni kavramların kullanılmasına neden olmuştur. Sözü edilen kavramlar bilişim teknolojileri ile doğrudan kullanılmakta olup, bu kavramlardan bazıları şunlardır: telekomünikasyon, tabletler, akıllı telefonlar, internet, video konferans vb (İlhan, 2007). İletişim teknolojisi alanında yaşanan gelişmeler internet kavramını ortaya çıkarmış ve çok hızlı bir şekilde kullanımı yaygınlaşmıştır (Çelik, 2017). İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte internet ortamında Facebook, Twetter, İnstagram gibi birbirinden farklı uygulamalar kullanılmaya başlanmış ve bu uygulamaların tümü sosyal medya kavramını oluşturmaktadır. Sosyal medya, çevrim-içi ortamda bireylerin tanıdık ve tanımadık herkesle iletişim kurmasını sağlayan, sanal alışveriş imkanı bulunduran ve kullanımı her geçen gün artmaktadır (Çelik, 2017). Her kesimdeki bireylerin özellikle üniversite öğrencileri tarafından bilinen sosyal medya kullanımından çok bağımlılığa yol açtığı, bireylerin sosyal medyada gereğinden fazla zaman geçirerek sosyal yaşamlarını arka plana attıkları görülmektedir (Çelik, 2017). İnternet kullanımının artmasıyla birlikte teknoloji birçok alanda hayatımızı kolaylaştırmıştır (Timisi, 2003). Bireylerin günlük hayatında birçok ihtiyacını gidermiş olması internet ortamının daha fazla kullanılmasına sebep olmuştur. İnternet ortamının yaygın bir şekilde kullanılması bireylerde sosyal medya bağımlılığına yol açmıştır (Aktan, 2018).Bireylerin günlük yaşamında bir konu, olay, nesne ya da bir araca gereğinden fazla zaman ayırması, ilişki ve iletişimlerinde tesiri dokunacak şekilde bağlılık göstermesi bağımlılık olarak nitelendirilmiştir (Aktan, 2018). Sosyal medya, ilk defa meydana gelmiş içerik ve iletişim alt yapısı aracılığıyla bireylerin günlük yaşamlarının önemli bir parçasını oluşturmaktadır (Aktan, 2018). Bu bağlamda sosyal medya yeni bir bağımlılık alanı olarak görülmektedir. İnternet kullanımı ile ilgili yapılan araştırmalarda dünyada ve ülkemizde daha çok öğrencilerin tercih edildiği görülmüştür. Bu nedenle internet kullanımı daha çok gençlik ve bilgi araştırmaları içerisinde yer almıştır (Ayhan ve Çavuş, 2014). Araştırmanın problemini, üniversite düzeyindeki öğrencilerin internette gereğinden fazla zaman geçirmesinin litaratürde 'Sosyal Medya Bağımlılığı' adı verilen probleme yol açması ve bu probleme Sosyal Etkiye Duyarlık Ve Sanal Risk Algı Düzeylerinin Etkisini bulmak oluşturmaktadır. | |
dc.description.abstract | n the 21st century, the use of internet and technological tools in our lives has become more widespread, especially due to the development of communication technology. Communication technology has led to the use of new concepts in everyday spoken language. These concepts are used directly with information technologies, some of which are: telecommunication, tablets, smart phones, internet video conferencing, etc. (İlhan, 2007).Developments in the field of communication technology have revealed the concept of internet and its usage has become widespread very quickly (Çelik, 2017). With the widespread use of the Internet, different applications such as Facebook, Twetter, and Instagram have been used in the internet and all of these applications constitute the concept of social media. Social media, online environment allows individuals to communicate with familiar and unfamiliar people, virtual shopping opportunities and use is increasing day by day (Çelik, 2017). It is seen that individuals in every segment cause addiction rather than the use of social media known by university students, and individuals spend more time than necessary in social media and put their social lives into the background (Çelik, 2017).With the increasing use of internet technology has made our lives easier in many areas (Timisi, 2003). Having fulfilled many needs of individuals in daily life has caused the internet environment to be used more. The widespread use of the internet has led to social media addiction in individuals (Aktan, 2018).It is defined as addiction that individuals spend more time than necessary in a daily life, subject, event, object or a vehicle and show their commitment to affect their relationships and communication (Aktan, 2018). Social media constitutes an important part of individuals' daily lives through the content and communication infrastructure that has occurred for the first time (Aktan, 2018). In this context, social media is seen as a new area of addiction.In the researches about internet usage, it is seen that students are preferred more in the world and in our country. For this reason, the use of internet has been included in youth and information research (Ayhan and Çavuş, 2014).The problem of the research is that the university students spend more time on the internet and this leads to a problem called Medya Social Media Addiction de in the literature and to find out the Effect of Sensitivity and Virtual Risk Perception to Social Impact. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları üzerinde sosyal etkiye duyarlık ve sanal risk algı düzeylerinin etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of susceptibility to social i̇nfluence and virtual risk perception levels on social media addiction of university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-12-27 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10259038 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 702282 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı | |