Show simple item record

dc.contributor.advisorAtbaşı, Zehra
dc.contributor.authorKartal, Doğukan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:21Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:21Z
dc.date.submitted2023-03-24
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743871
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere fen bilimleri dersi kapsamında `güneş sistemi ve ötesi` ünitesinin öğretiminde doğrudan öğretim yöntemine göre geliştirilen tablet bilgisayar uygulamasının etkililiğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda tablet bilgisayar uygulaması aracılığı ile sunulan öğretim tamamlandıktan sonra üçüncü, beşinci ve yedinci haftalarda izleme oturumları gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya ortaokula devam eden ve hafif düzey zihinsel yetersizlik tanılı üç öğrenci katılmıştır. Araştırma Şanlıurfa ili Suruç ilçesinde özel bir rehabilitasyon merkezinde aileler ve öğretmenlerden gerekli izinler alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkenini öğrencilerin güneş sistemi hakkında sahip oldukları bilgi düzeyidir. Araştırmanın bağımsız değişkenini güneş sisteminin anlatımına uygun olarak hazırlanmış tablet bilgisayar uygulamasıdır. Araştırma kapsamında sosyal geçerlik verileri, tablet bilgisayar aracılığı ile sunulan öğretim öncesi ve sonrası durumu belirleyebilme amacı ile aileler, öğretmenler ve öğrencilere yönelik sosyal geçerlik veri toplama formları ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; zihin engelli öğrencilere fen bilimleri dersi kapsamında güneş sistemi ve ötesi ünitesinin öğretiminde tablet bilgisayar aracılığı ile sunulan öğretim yazılımı sonrasında üçüncü ve beşinci haftalarda kazanımların kalıcılığı devam etmekte iken yedinci haftada kazanımların kalıcılığı ile ilgili istenen ölçüt karşılanamamaktadır. Bu doğrultuda tablet bilgisayar aracılığı ile sunulan öğretim yazılımının etkili olduğu söylenebilir. Araştırmanın sosyal geçerliğine yönelik bulgularda uygulamanın kullanıma yönelik sürecin aileler, öğretmenler ve öğrencilerin görüşleri doğrultusunda olumlu ve işlevsel geçtiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effectiveness of the tablet computer application developed according to the direct teaching method in the teaching of the `solar system and beyond` unit within the scope of the science course to the mentally retarded students. For this purpose, following the completion of the teaching offered via the tablet computer application, follow-up sessions were held in the third, fifth and seventh weeks. Three students attending secondary school and diagnosed with mild intellectual disability participated in the study. The research was carried out in a private rehabilitation center in Suruç district of Şanlıurfa, with the necessary permissions from families and teachers. Multiple probe model between subjects was used in the study. The dependent variable of the study is the level of knowledge that students have about the solar system. The independent variable of the research is the tablet computer application prepared in accordance with the explanation of the solar system. Within the scope of the research, social validity data were collected by means of social validity data collection forms for families, teachers and students in order to determine the situation before and after instruction presented via tablet computer. As a result of the research; While the permanence of the achievements continues in the third and fifth weeks after the teaching software offered via tablet computer in the teaching of the solar system and beyond unit within the scope of the science course to the mentally retarded students, the desired criterion for the permanence of the achievements cannot be met in the seventh week. In this respect, it can be said that the instructional software offered through the tablet computer is effective. Findings regarding the social validity of the study show that the process of using the application was positive and functional in line with the opinions of families, teachers and students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin engelli öğrencilere güneş sistemi ünitesinin öğretimine yönelik sunulan tablet bilgisayar uygulamasının etkililiğinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effectiveness of virtual reality application offered to students with special needs in science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-24
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputers
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmChildren with special needs
dc.identifier.yokid10266193
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675132
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineZihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess