Bütünleştirme eğitimi uygulamalarında destek eğitimi hizmetleri ile ilgili öğretmen, aile ve idareci görüşlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Çıkılı, Yahya | |
dc.contributor.author | Günay, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:20Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:20Z | |
dc.date.submitted | 2021-12-27 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743869 | |
dc.description.abstract | Bütünleştirme eğitimi uygulamalarında destek eğitim hizmetleri ile ilgili öğretmen, aile ve idareci görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında destek eğitim odalarında görev yapan 20 öğretmen, öğrencisi destek eğitim uygulamalarından yararlanan 10 aile ve görev yaptığı okulda destek eğitim uygulaması yapılan 15 idareci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğretmenler için hazırlanan görüşme formu 17 sorudan, aileler için hazırlanan görüşme formu 10 sorudan, idareciler için hazırlanan görüşme formu 12 sorudan oluşmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden olan içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, aiming to determine the views of teachers, families and administrators about support education services in inclusive education practices, the case study design, which is one of the qualitative research designs, has been used. Within the scope of this study, semi-structured interviews have been made with twenty teachers, who work in support training rooms, ten families whose children benefit from support education practices and fifteen administrators working at the schools where support education is provided. The interview form prepared for teachers consists of seventeen questions, it consists of ten questions for families and twelve questions for administrators. The data obtained as a result of the interviews were analyzed with the contents analysis method, which is one of the qualitative analysis methods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bütünleştirme eğitimi uygulamalarında destek eğitimi hizmetleri ile ilgili öğretmen, aile ve idareci görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the wievs of the teachers, families and administrators regarding the support training services in inclusive education pragtices | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-12-27 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10309216 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 700926 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Zihin Engelliler Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |