dc.contributor.advisor | Güçlü, Onur | |
dc.contributor.author | Yüksel, Tolga | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:20Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:20Z | |
dc.date.submitted | 2023-03-27 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743867 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, klarinet eğitiminde kişilik tiplerine dayalı öğretim uygulamalarının öğrenci başarı düzeyine etkisini tespit etmek ve bu uygulamalara yönelik öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma tek-denekli yarı deneysel, etkililik araştırmaları modellerinden A-B modeline sahip, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu, sıralı dönüşümsel tasarımın kullanıldığı karma yöntem bir araştırmadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, öncelikle Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Anasanat Dalı Klarinet Sanat Dalı 2020- 2021 eğitim öğretim yılı öğrencileri arasından, araştırmanın desenine uygun ve ilgili çalışmayı gerçekleştirebilecek özellikte 6 öğrenci seçilmiştir. Gerekli izinlerin sağlanmasının ardından araştırmaya dahil edilen öğrencilerin kişilik tipleri Myers-Briggs Tip Belirleyicisi kullanılarak belirlenmiş ve 6 farklı tip kombinasyonuna dayalı 6 farklı öğrenme tercihine (ESTJ, ESTP, INFP, ENFP, INFJ, ESFP) ulaşılmasının ardından, farklı öğrenme tercihlerine dayalı öğretim uygulamaları tasarlanmıştır. Araştırmada kullanılan kişilik tiplerine dayalı öğretim uygulamaları ile klarinet sanat dalı öğrencilerinin, teknik ve müzikal hedef davranışlarında ilerleme göstermeleri hedeflenmiştir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için 10 oturum olarak düzenlenen kişilik tiplerine dayalı öğretim uygulamalarında; Nefes tekniği, Dil Tekniği, Parmak Tekniği, Üfleme Tekniği, Entonasyon, Nüanslar, Tempoya Uygunluk, Artikülasyon, Klarinet Tonu ve Yorumlama becerilerine yönelik konular yer almıştır. Uygulama öncesi Öğrencilerden ölçüm alınmış ve bir sonraki hafta uygulamaya başlanmıştır. Uygulama yapılan her bir öğrenci, bire bir ders ortamında, her biri 50 dakika süren ve 10 oturumdan oluşan öğretim uygulamalarına katılmış ve oturumların video kayıtları yapılmıştır. Uygulama evresi oturumları araştırmacı tarafından hazırlanan kişilik tiplerine dayalı öğretim yaklaşımları temelinde ilerlemiştir. Uygulama sonrasında, araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanan başarı düzeyi ölçüm formu, başlama düzeyi evresi (A) ve uygulama evresi (B) bulgularını toplamak amacı ile kullanılmıştır. Öğrencilerin teknik, müzikal ve genel başarı düzeylerine ilişkin veriler, biri araştırmacı olmak üzere toplam 3 alan uzmanı tarafından incelenmiş ve başarı düzeyi ölçüm formu kullanılarak her öğrenci için ayrı ayrı değerlendirme yapılmıştır. Bu yöntemle toplanan verilerin analizi ise grafiksel analiz yoluyla yapılmış ve her öğrenci için hazırlanan teknik, müzikal ve genel başarı düzeylerine ilişkin grafiklerle nicel bulgulara ulaşılmıştır. Çalışma grubunda yer alan öğrencilerin kişilik tiplerine dayalı öğretim uygulamaları hakkındaki görüşlerini almak için ise araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiş, elde edilen bulgular konu başlıklarında toplanarak düzenlenmiştir. Düzenlenen veriler, görüşme formunun uygulandığı öğrencilerin doğrudan alıntılarıyla bulgular kısmında yer almıştır. Araştırma sonunda, uygulama ve görüşme boyutlarının paralellik gösterdiği, klarinet eğitiminde kişilik tiplerine dayalı öğretim uygulamalarının öğrencilerin başarı düzeyini arttırdığı ve öğrencilerden alınan görüşlerin de bu başarıyı destekler nitelikte olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Klarnet Eğitimi, Çalgı Eğitimi, Müzik Eğitimi, Öğrenme Stilleri, MyersBriggs Tip Belirleyicisi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effect of personality types-based teaching practices onstudent achievement in clarinet education and to evaluate students' views on these practices.The researchis a mixed method research with a single-subject quasi-experimental A-B design and sequentialtransformational design in which quantitative and qualitative research methods are combined. In line withthe purpose of the study, firstly, 6 students were selected from among the students of Hacettepe UniversityAnkara State Conservatory Wind and Percussion Department, Clarinet Art Branch, 2020-2021 academicyear, in accordance with the pattern of the research and capable of carrying out the relevant study. Afterobtaining the necessary permissions, the personality types of the students included in the study weredetermined using the Myers-Briggs Type Indicator, and after reaching 6 different learning preferences(ESTJ, ESTP, INFP, ENFP, INFJ, ESFP) based on 6 different type combination, teaching practices basedon different learning preferences were designed.With the teaching practices based on personality types used in the study, it is aimed that the clarinetart branch students show progress in their technical and musical target behaviors.In the teaching practicesbased on personality types organized as 10 meetings to achieve these goals; Subjects on BreathingTechnique, Tongue Technique, Finger Technique, Blowing Technique, Intonation, Nuances, Conformityto Tempo, Articulation, Clarinet Tone and Interpretation skills were included. Measurements were takenfrom the students before the application and the application was started the next week. Each student towhom the application was conducted participated in the teaching practices, each of which lasted 50 minutesand consisted of 10 meetings, in a one-to-one lesson environment, and video recordings of the meetings were made. The implementation phase sessions progressed on the basis of the teaching approaches based on personality types prepared by the researcher. After the application, the achievement level measurement form prepared by the researcher by taking expert opinions was used to collect the findings of the baseline stage (A) and the application stage (B). The data on the technical, musical and general achievement levels of the students were examined by a total of 3 field experts, one of which was a researcher, and an evaluation was made for each student separately using the achievement level measurement form. The analysis of the data collected by this method was made through graphical analysis and quantitative findings were obtained with the graphics regarding the technical, musical and general success levels prepared for each student. In order to get the opinions of the students in the study group about teaching practices based on personality types, a semi-structured interview form prepared by the researcher by taking expert opinion was used. The semi-structured interview form was analyzed with the descriptive analysis method, and the findings were organized by collecting them under subject headings. The edited data were included in the findings section with the direct quotations of the students to whom the interview form was applied. At the end of the study, it was concluded that application and interview dimensions were parallel, teaching practices based on personality types in clarinet education increased the success level of students, and the opinions received from the students were also found to support this success. Keywords: Clarinet Education , Instrument Education, Music Education, Learning Styles, MyersBriggs Type Indicator. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Klarinet eğitiminde kişilik tiplerine dayalı öğretim uygulamalarının öğrenci başarı düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of personality-based teaching applications on student success in clarinet education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-03-27 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success level | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Personality types | |
dc.subject.ytm | Clarinet | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Myers Briggs Type Diagnostic | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Teaching style | |
dc.identifier.yokid | 10247995 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 675164 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Bilim Dalı | |