Show simple item record

dc.contributor.advisorAlgı, Soner
dc.contributor.authorErbil, Kıvanç
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:17Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:17Z
dc.date.submitted2023-03-27
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743862
dc.description.abstractBu araştırmada, Burdur yöresi Türk halk müziği üçtelli bağlamasının çeşitli yönleriyle incelenmesi ve eğitim fakülteleri müzik eğitimi programlarında kullanım durumunun uzman görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada uzman görüşlerinin kapsamı üçtelli bağlamanın çalgı eğitiminde kullanılabilirliği ile öğrenci kazanımlarına ve genel müzik eğitimine katkısı doğrultusunda oluşturulmuştur. Araştırma için tarama modelinden yararlanılmış ve belirlenen konunun temellendirilmesi ve yönlendirilmesi için literatür taraması yapılmıştır. Araştırmada Burdur ilinin sosyo-kültürel yapısı, halk ezgilerinin ve oyunlarının karakteristik özellikleri incelenmiştir. Ayrıca yörede kullanılan geleneksel çalgılar ve üçtelli bağlama hakkında bilgiler verilmiştir. Üçtelli bağlamanın tarihi, tanımı, ses özellikleri, akort düzenleri, el ile çalma teknikleri, yöresel durumu ve yerel ustaları araştırılmıştır. Üçtelli bağlamanın çalgı eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı bölümlerinde görevli 7 bağlama eğitmenine 13 adet açık uçlu soru içeren yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır.Elde edilen bulgulara göre üçtelli bağlamanın üniversitelerimiz eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında kullanımının uygun olduğu, üçtelli bağlamanın müzik öğretmenlerinin mesleği süresince kullanabileceği ve öğrencilerin alan dersleri kazanımlarını geliştirecek bir çalgı olduğu, ayrıca üçtelli bağlamanın el ile çalım tekniğini yaşatan ve gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlayan önemli bir çalgı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır ve bu sonuçlar ışığında öneriler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Burdur, Türk Halk Müziği, Müzik Eğitimi, Üçtelli Bağlama
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyse Burdur region Turkish Folk Music trichord baglama from various aspects and to examine its state of use in music education programmes in faculties of education in accordance with expert opinions. In the study the scope of expert opinions have been formed in the direction of the usability of trichord baglama in instrument training and its contribution to student learning outcomes and general music education. Survey model has been used for the study and literature review has been made in order to ground and canalise the determined topic. Socio-cultural structure, characteristics of folk songs and dances of Burdur province have been studied. The study also gives information about trichord baglama and the traditional instruments used in the region. The history of trichord baglama, its definition, sound characteristics, chord tuning, playing techniques by hand, regional state and local masters have been searched. A semi structured interview form which contains 13 open ended questions has been implemented about usability of trichord baglama in instrument education to 7 baglama instructors in charge in department of music teaching in faculty of educationAccording to the findings obtained it has been deduced that trichord baglama is suitable to use in department of music teaching in faculty of education, the trichord baglama is an instrument to use for music teachers throughout their careers and to develop their major area course achievements for students, moreover trichord baglama is a significant instrument which sustains playing technique by hand and enables to be handed down the next generations, and suggestions have been put forward in consideration of these results.Key words: Burdur, Turkish Folk Music, Music Education, Trichord Baglamaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBurdur üçtelli bağlamasının müzik öğretmenliği programlarında kullanılabilirliğinin uzman görüşleri doğrultusunda incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of usability of burdur trichord baglama in music education programmes in accordance with expert opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-27
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmBağlama (Müzik aleti)
dc.subject.ytmBurdur
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTurkish folk music
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10287531
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675216
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess