dc.contributor.advisor | Sevinç Çetin, Sema | |
dc.contributor.author | Öğreten, Tuğcan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:14Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-20 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743854 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Hatay ili içerisindeki amatör koro çalıştıran müzik öğretmenlerinin koro çalışmaları sırasında kullanmış oldukları öğretim yöntemlerini öğretmen görüşlerine dayanarak tespit edilmesini konu alan nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Yapılan bu araştırma amatör koro çalıştıran öğretmenlerin koro çalışmalarında kullanmış oldukları öğretim yöntemlerini tespit etmek amacıyla amatör koro çalıştıran müzik eğitimcileri ile yapılan görüşmelerin analizi sonucunda gerçekleştirilmiştir.Araştırma konusu ile ilgili bilgilere ulaşabilmek için kaynak taraması ve `standartlaştırılmış açık uçlu görüşme` tekniği kullanılarak araştırmanın konusu olan ortam veya olayların gerçekçi ve bütüncül bir şekilde ele alınması sağlanmıştır. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu ve 16 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir.Görüşme formlarında elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yapılarak tablolara dönüştürülmüştür. İçerik analizi yapılırken araştırmanın geçerliliği ve güvenirliğini sağlamak amacıyla bir uzman eşliğinde çalışılmış, araştırmacı ve uzman tarafından ayrı ayrı analiz yapıldıktan sonra veriler karşılaştırılmış ve % 96 oranında eşleşme tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular yorumlanmış ve bu bulguların yorumlanması sonucunda amatör koro çalıştıran müzik öğretmenlerinin koro çalışmalarında, gösterip yaptırma, mikro öğretim, grup çalışması, benzetme ve örnek olay yöntemlerinin kullanıldığı, Orff, Kodally, Dalcroze v.b. özel öğretim yöntemlerine yeteri kadar yer verilmediği, amatör koro çalıştıran müzik öğretmenlerinin planlı ve hedef davranışa uygun öğretim yöntemi seçimi yapmadıkları, koro eğitimcilerinin şarkı öğretiminde koristlerden kaynaklı sorunlar yaşadıkları, koro eğitimcilerinin koro çalışmalarına başlamadan önce yalnızca ses ya da yalnızca nefes egzersizleri gibi tek yönlü çalışmalara yer verdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Amatör koro çalıştıran müzik öğretmenlerinin özellikle gelişim çağındaki öğrencilerin ya da üyelerin bulunduğu korolarda çocukların gelişimine uygun olan, `Orff, Kodaly, Dalcroze` gibi müzik öğretim yaklaşımlarından faydalanmaları, bu yaklaşımlara yönelik kendilerini geliştirici etkinliklere, eğitimlere katılmaları, koro üyeleri aslında hobi amacıyla bir araya gelen kişilerden oluşmuş olsa da bu kişilere, bir yandan keyifli vakit geçirirken bir yandan da müziğin temel dinamiklerinin öğretilmesi ve kazandırılması açısından öğretim yöntem ve yaklaşımları dikkate alınarak planlama yapılması ve bu plan doğrultusunda çalışmaların sürdürülmesi, koro çalışmalarına başlamadan önce yapılan hazırlık çalışmalarının çeşitliliği arttırılarak bedensel ısınma, ses egzersizi, nefes egzersizi, artikülasyon çalışmaları gibi egzersizlerin belirli bir yöntem içerisinde birlikte kullanılabileceği, önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Koro, Koro Eğitimi, Amatör Koro, Öğretim Yöntemi | |
dc.description.abstract | This research is a descriptive study in which qualitative research methods are used to determine the teaching methods used by amateur choir music teachers in Hatay province, based on teacher opinions. This research was carried out as a result of the analysis of the interviews made with the music educators who employ the amateur choir in order to determine the teaching methods used by the teachers who employ amateur choirs in their choir studies. In order to reach information about the research subject, literature review and `standardized open-ended interview` technique were used to provide a realistic and holistic approach to the environment or events that are the subject of the research. In the research, the data were obtained by applying a personal information form and a semi-structured interview form consisting of 16 open-ended questions.The data obtained in the interview forms were transformed into tables by descriptive analysis and content analysis. While conducting the content analysis, an expert was employed to ensure the validity and reliability of the research. The findings were interpreted and as a result of the interpretation of these findings, Orff, Kodally, Dalcroze etc. special teaching methods are not given enough place, ıt has been concluded that music teachers who employ amateur choirs do not choose a planned and appropriate teaching method, choir educators have problems in song teaching due to choirists, and choir educators include only one-way exercises such as voice or only breathing exercises before starting choir studies. Music teachers who employ amateur choirs should benefit from music teaching approaches such as `Orff, Kodaly, Dalcroze` that are suitable for the development of children, especially in choirs with developmental students or members, and participate in activities and trainings that improve themselves for these approaches, Although the members of the choir are actually made up of people who come together for the purpose of a hobby, planning by taking into account the teaching methods and approaches in terms of teaching and gaining the basic dynamics of music while having a pleasant time on the one hand, and continuing the studies in line with this plan, ıt has been suggested that exercises such as bodily warming, vocal exercises, breathing exercises, and articulation exercises can be used together in a certain method by increasing the variety of preparatory work done before starting the choir studies.Keywords: Music Education, Chorus, Choir Education, Amateur Choir, Teaching Method | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Amatör koro çalıştıran müzik öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemleri (Hatay ili örneği) | |
dc.title.alternative | Teaching methods used by amateur chorus music teachers (sample of Hatay) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-09-20 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Choir | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10299628 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 687691 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |