dc.contributor.advisor | Kayacan, Kadriye | |
dc.contributor.author | Arslan, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:10Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:10Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-30 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743844 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, eğitsel oyun içerikli ev ödevlerinin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ve fen bilimleri ödevlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Eğitsel oyun içerikli ev ödevlerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin ev ödevlerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinde bulunan özel bir eğitim kurumunda 7. sınıfta öğrenim gören 35 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada deney grubu (N=19) ve kontrol grubu (N=16) belirlenmiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, 7. Sınıf fen bilimleri öğretim programında yer alan ` Maddenin Tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler` konusu seçilmiş ve 6 hafta boyunca 18 ders saati uygulanmıştır. Deney grubuna eğitsel oyun içerikli fen ev ödevleri, kontrol grubuna ise 7. sınıf fen bilimleri kitabındaki etkinlik ve sorular ev ödevi olarak verilmiştir. Araştırmanın nicel verileri `Maddenin Tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler Akademik Başarı Testi'' ile nitel veriler ise `Eğitsel Oyun İçerikli Ev Ödevleri Görüşme Formu'' kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubunun ön test ve son testten aldıkları puan ortalamalarının gruplar arası farklılaşma düzeylerini incelemek için bağımsız gruplar t-testi kullanılarak analiz yapılmıştır. Her bir grubun kendi içindeki farklılaşma düzeylerini incelemek için ise bağımlı gruplar t-testi kullanılarak analiz yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı ve Microsoft Office Excel programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analiz sonuçları incelendiğinde, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama öncesi ön test başarı puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı gözlenmiştir. Uygulama sonrası son test başarı puan ortalamaları arasında ise anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Son test başarı puan ortalamalarına bakıldığında deney grubunun kontrol grubuna göre daha yüksek puanlı oldukları ve deney grubu öğrencilerinin daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Grupların başarı puan ortalamaları ile öğrencilerin cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Uygulama sonrası yapılan görüşme formu analizlerinde deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının artışının yanında öğrencilerin derse ve ödevlere yönelik görüşlerinde olumlu yönde değişiklikler olduğu görülmüştür. Fen bilimleri dersinde verilen eğitsel oyun içerikli ev ödevlerinin sıkıcı olmaktan çıkarak daha eğlenceli, daha faydalı, zevkli, güzel, öğretici ve düşündürücü olduğu aynı zamanda ödev yapma isteğini arttırdığı yönünde görüşler belirtmişlerdir. Ödevlerde eğitsel oyunların kullanılması derse katılmayan, ödev yapmayan öğrencilerde bile olumlu etkiler gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Eğitsel oyun içerikli ev ödevlerinin, öğrencilerin Fen bilimleri dersinde akademik başarılarının artmasını, derse ve ödevlere olan ön yargılarının azalmasını ve olumlu görüşler kazanmalarını sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to examine students' academic achievements and views of homework with educational game content to science homework. Mixed research method was used in the research. In order to determine the effect of educational game-based homework on the academic achievement of 7th grade students, a quasi-experimental design with pre-test post-test control group was used from the quantitative research methods. In the research, the case study method, one of the qualitative research methods, was used to determine the opinions of the students towards their homework after the application. The study group of the research consists of 35 students studying in the 7th grade in a private educational institution in Istanbul. Experimental group (N=19) and control group (N=16) were determined in the study. In the second semester of the 2020-2021 academic year, the subject of `Particulate Nature of Matter and Pure Substances` in the 7th grade science curriculum was selected and 18 lesson hours were applied for 6 weeks. In the experimental group, homework with educational game content was given, while in the control group, the activities and questions in the 7th grade science book were given as homework. While quantitative data of the research were collected with `Particulate Nature of Matter and Pure Substances Academic Achievement Test`, the qualitative data were collected by using the `Homework Interview Form with Educational Game Content`. In order to examine the differences between the groups in the mean scores of the study group from the pre-test and post-test, the independent groups t-test was used for analysis. In order to examine the level of differentiation within each group, analysis was performed using dependent groups t-test. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. SPSS 20.0 package program and Microsoft Office Excel program were used in the analysis of quantitative data. When the results of the analysis of the data obtained in the study were examined, it was observed that there was no significant difference between the pre-test success mean scores of the experimental and control group students before the application. After the application, there was a significant difference between the success mean scores of the post-test. Looking at the post-test success mean scores, it was determined that the experimental group had higher scores than the control group, and the experimental group students were more successful. No significant differences were observed between the success mean scores of the groups and the gender of the students. In the analysis of the interview form conducted after the application, it was observed that there were positive changes in the students ' views towards the lesson and assignments, as well as the increase in academic success of the students of the experimental group. They stated that the homework with educational game content given in the science lesson is not boring, but is more fun, more useful, enjoyable, beautiful, instructive and thought-provoking, and also increases the desire to do homework. It has been concluded that the use of educational games in assignments has positive effects even in students who do not attend the lesson or do not do homework. It was concluded that homework with educational game content allows students to increase their academic success in the science lesson, reduce their preconceptions about lessons and assignments, and gain positive opinions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitsel oyun içerikli fen ev ödevlerinin ortaokul öğrencilerinin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin eğitsel oyun içerikli ev ödevlerine yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | The effect of science homework with educational games content on the academic achievement of secondary school students and students' opinions on educational game content homeworks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-30 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10297827 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 695012 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |