İklim değişikliğinin yol açtığı çevresel sorunlar hakkında biyoloji öğretmen adaylarının görüşlerinin saptanması
dc.contributor.advisor | Öztaş, Haydar | |
dc.contributor.author | Özdemir, Melis Mücteba | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:09Z | |
dc.date.submitted | 2023-08-29 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743841 | |
dc.description.abstract | İklim değişimi ile ilgili çalışmalar antropoloji, sosyoloji, psikoloji, coğrafya ve ilgili çok sayıda temeldisiplini içerisine alan karmaşık bir yapı içerir. İklim değişikliğinin anlaşılmasında tüm bu olguların karşılıklıetkileşimi ile bireysel davranış ve tutumlar büyük önem kazanmaktadır. İklim değişikliği insan topluluklarını ve doğal ekosistemi tehdit eden önemli bir etken olmasına rağmen,bulgular toplumların bunun farkında olmadıklarını ortaya koymaktadır. Yapılan çalışmalara dayanarak eğitimseviyesinin iklim değişikliği ile bilinçlenme sürecinde temel faktör olduğunu söylemek mümkündür.Okullara çevre eğitiminin önemi büyük olup, bu eğitimin temel ögelerinden biri hiç şüphesiz Biyolojiöğretmenleridir. Biyoloji öğretmen adaylarının, çevresel değişimler ve iklim değişimi arasındaki ilişkinin genelolarak farkında olduklarını, bu çalışmanın sonuçlarına dayalı olarak söylemek mümkündür.Ancak Biyoloji öğretmenlerinin eğitiminde çevre, küresel ısınma, sera gazı etkisi ve buna bağlı olarak kademelibir şekilde ortaya çıkan iklim değişimlerinin lokal boyutta okullarda verilecek eğitimle nasıl en azaindirgenebileceğinin tartışılması biyoloji eğitiminde gün geçtikçe önem kazanmaktadır. | |
dc.description.abstract | The studies on climate change involve a complex structure that encompasses anthropology, sociology,psychology, geography, and many related fundamental disciplines. The mutual interaction of all these phenomenaand individual behaviors and attitudes gain great importance in understanding climate change. Although climatechange is a major threat to human communities and natural ecosystems, the findings reveal that societies areunaware of this.Based on the studies conducted, it is possible to say that the education level is the main factor in the climate changeand awareness process. Environmental education is of great importance to schools, and one of the basic elementsof this education is undoubtedly Biology teachers.Based on the results of this study, it is possible to say that pre-service biology teachers are generally aware of therelationship between environmental changes and climate change.However, in the education of Biology teachers, discussing how to minimize the environment, global warming,greenhouse gas effect and the climate changes that occur gradually accordingly, with the education to be given toschools at local level, gains importance day by day in biology education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İklim değişikliğinin yol açtığı çevresel sorunlar hakkında biyoloji öğretmen adaylarının görüşlerinin saptanması | |
dc.title.alternative | Determining prospective biology teachers' views on environmental problems caused by climate change | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-08-29 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental problems | |
dc.subject.ytm | Climate change | |
dc.subject.ytm | Global warming | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10258818 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 686386 | |
dc.description.pages | 39 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |