Sosyal bilgiler öğretiminde `Kutadgu Bilig`in değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şimşir, Mehmet | |
dc.contributor.author | Gündeş, Osman | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:50:04Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:50:04Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-19 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743829 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin Kutadgu Bilig'de geçen beyitlerde yer alma durumunun tespit edilmesi ve sosyal bilgiler dersinde Kutadgu Bilig'in edebi metin olarak kullanılmasına yönelik etkinlik örnekleri sunulmasıdır. Bu çalışma, nitel araştırma tekniklerinden doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda; sosyal bilgiler dersi öğretim programıyla kazandırılması beklenen on sekiz değerden on beş tanesinin Kutadgu Bilig içerisinde de yer aldığı görülmüştür. Kutadgu Bilig'in içinde barındırdığı değerlerin, sosyal bilgiler dersinde değer öğretiminde yararlanılabilecek önemli bir kaynak olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada, Kutadgu Bilig'de ve sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan ortak değerlerden bazılarına ilişkin değer aktarımında kullanılabilecek etkinlik örnekleri sunulmuştur. Araştırma bulgularına dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the status of the values contained in the curriculum of the social studies course in couplets in Kutadgu Bilig and to present examples of activities for the use of Kutadgu bilig as a literary text in the social studies course. This study was carried out by document analysis method from qualitative research techniques. As a result of the study, fifteen of the eighteen values expected to be acquired by the social studies course curriculum were also included in Kutadgu Bilig. It has been concluded that the values contained in Kutadgu Bilig are an important resource that can be used in the teaching of value in the social studies course. In the study, examples of activities that can be used in value transfer related to some of the common values contained in Kutadgu Bilig and the social studies course curriculum were presented. Several recommendations have been made based on research findings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde `Kutadgu Bilig`in değerler eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Review of `Kutadgu Bilig` in terms of values education in social studies teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-10-19 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Kutadgu Bilig | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.identifier.yokid | 10314257 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 662765 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |