Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşir, Mehmet
dc.contributor.authorGündeş, Osman
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:04Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:04Z
dc.date.submitted2022-10-19
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743829
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlerin Kutadgu Bilig'de geçen beyitlerde yer alma durumunun tespit edilmesi ve sosyal bilgiler dersinde Kutadgu Bilig'in edebi metin olarak kullanılmasına yönelik etkinlik örnekleri sunulmasıdır. Bu çalışma, nitel araştırma tekniklerinden doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda; sosyal bilgiler dersi öğretim programıyla kazandırılması beklenen on sekiz değerden on beş tanesinin Kutadgu Bilig içerisinde de yer aldığı görülmüştür. Kutadgu Bilig'in içinde barındırdığı değerlerin, sosyal bilgiler dersinde değer öğretiminde yararlanılabilecek önemli bir kaynak olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada, Kutadgu Bilig'de ve sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan ortak değerlerden bazılarına ilişkin değer aktarımında kullanılabilecek etkinlik örnekleri sunulmuştur. Araştırma bulgularına dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the status of the values contained in the curriculum of the social studies course in couplets in Kutadgu Bilig and to present examples of activities for the use of Kutadgu bilig as a literary text in the social studies course. This study was carried out by document analysis method from qualitative research techniques. As a result of the study, fifteen of the eighteen values expected to be acquired by the social studies course curriculum were also included in Kutadgu Bilig. It has been concluded that the values contained in Kutadgu Bilig are an important resource that can be used in the teaching of value in the social studies course. In the study, examples of activities that can be used in value transfer related to some of the common values contained in Kutadgu Bilig and the social studies course curriculum were presented. Several recommendations have been made based on research findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde `Kutadgu Bilig`in değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeReview of `Kutadgu Bilig` in terms of values education in social studies teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-19
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmKutadgu Bilig
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid10314257
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid662765
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess