Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, Murat
dc.contributor.authorSarıoğlu, Ayşegül İrem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:50:03Z
dc.date.available2023-09-22T12:50:03Z
dc.date.submitted2022-11-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743828
dc.description.abstractTürkçe öğretiminde dört temel dil becerisi esastır. Bu beceriler okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileridir. Bu becerilerin geliştirilmesi, doğru ve etkin kullanımı Türkçe dersinin ana amaçlarındandır. Bu becerilerin kazandırılmasında en çok kullanılan öğretim araç gereci, ders kitaplarıdır. Ders kitaplarının kullanım kolaylığı, her öğrencinin ulaşabilir olması, aktif öğrenme sunuyor olması en çok tercih edilen materyal olmasını sağlamıştır. Ders kitapları hazırlanırken bu dört beceri alanı ve becerilerin öğretim yöntemlerine göre şekillenmektedir. Yöntemler becerilerin geliştirilmesi için bize sunulan araçlardır. Her beceri alanı için yöntem ve teknikler birbirinden farklıdır. Seçilen her yöntemin uygulamada belli başlı biçimleri vardır. Ders kitaplarında kullanılan yöntem ve teknikler öğrenme faaliyetini doğrudan etkiler. Her öğrenci için etkili olan yöntem birbirinden farklı olabilir. Bu sebeple kitaplarda çeşitli yöntem ve teknik tercih edilmesi önemlidir.Bu çalışma, son 2011-2015 yıllarında kullanılmış bazı Türkçe ders kitaplarda kullanılan dil becerilerinin yöntem ve teknik bağlamında incelenmesini içermektedir. Bu yöntemlerin seçiminde bir düzen olup olmadığı, temalara göre bir farklılık oluşup oluşmadığı, kullanım sıklıkları incelenmiştir. Öğretmen kılavuz kitapları doküman analizi yöntemi ile incelenmiştir.İncelemeler neticesinde okuma becerisi öğretiminde tüm sınıf düzeylerinde en çok tercih edilen yöntemin `sesli okuma` olduğu, dinleme becerisi öğretiminde sınıf düzeylerine göre bir düzen oluşturulmadığı, konuşma becerisi öğretiminde tüm sınıf düzeylerinde en çok tercih edilen yöntemin `güdümlü konuşma` yöntemi olduğu ve yazma becerisi öğretiminde en çok tercih edilen yöntemin `güdümlü yazma` yöntemi olduğu tespit edilmiştir. Tüm ders kitaplarında yer almış olan ana temalarda ortak bir sonuca ulaşılmıştır. Diğer temalarda ise anlamlı bir sonuç ortaya çıkmamıştır.
dc.description.abstractIn Turkish language, there is four main principles in ability of language. This principles are, reading listening, speaking and writing. The improving of this principles and the using this principles effective and correct way is the main purpose of Turkish Lesson. Textbooks are the most commonly used teaching tools for gaining these skills.The ease of using lesson books, reaching the lesson books by students and its active learning by the students make books that the most chosen materials by all. Thats why this four principles and ability of learning methods shaping when lesson books are preparing. This methods are some facilities that given to us to improving abilities. Technique and methods are different by all ability areas. In perform every method has shapes that which are unique. The methods and techniques which are using in the lesson books effect the learning facilities directly. The methods are could be different for all students, Thats why it is important that chosing the different methods and techniques in the books.This study includes the examination of language skills used in some Turkish textbooks used between the years 2011-2015 in the context of method and technique. It has been examinated that chosing of the methods has an order or does they has differences between each other or frequency of use in themes. Teachers guide books has been examined by the methods of document analysis.As a result of the studies, the most preferred method in teaching reading skills at all grade levels is the `reading aloud`, there is no order according to the class levels in teaching listening skills, the most preferred method in teaching speaking skills at all grade levels is the `guided speaking` method, and writing skills are it has been determined that the most preferred method in teaching is the `guided writing` method. A common conclusion has been reached on the main themes in all textbooks. In other themes,there is no meaningful results were found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDil becerileri öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin Türkçe ders kitaplarında kullanımının incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the methods and techniques which ara used for language abilities education in the Turkish lesson books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish books
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid10284092
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid666727
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess