Nijer Cumhuriyeti'nin eğitim programlarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Alacapınar, Füsun Gülderen | |
dc.contributor.author | Issoufou Garba, Mahaman Gazalı | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:49:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:49:57Z | |
dc.date.submitted | 2022-04-05 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743814 | |
dc.description.abstract | Her ülkenin kalkınması sağlayan en önemli değişkenlerden birinin eğitim olduğu söylenebilir. Bir ülkenin eğitim sistemi istenilen ölçütlere uygun değilse ülkenin emek ve sermayesi etkili bir şekilde işe koşulmamıştır. Bu çalışmada Nijer Cumhuriyeti'nin eğitim programlarının çağdaş eğitim programında bulunması gerekli ölçütlere uygunluğu incelenmiştir. Bu amaçla programın kazanım-davranışlarına, içeriğine, eğitim ve sınama durumlarına bakılmıştır. Toplanan veriler doküman incelenmesi yöntemiyle incelenmiştir. Önce Nijer Cumhuriyetinin sömürge öncesi, sömürge, bağımsızlık ve şimdiki siyasal dönemlerde, yaşadığı siyasal, demografik ve ekonomik süreçlerin tarihsel olarak eğitim dizgesini nasıl etkilediği bilimsel olarak ele alınmıştır. Sonra Nijer Cumhuriyetinin mevcut durumu incelenip ileriye dönük önerilerde bulunulmuştur. Çünkü eğitim programlarının uygulaması aşamasında yaşanan sorunlar ortaya konulmadan geleceğe dönük program geliştirme çalışmalarının yapılması uygun olmayabilir. Bu değerlendirmenin sonunda çağdaş program geliştirme ölçütlerine uygun program geliştirme ortamı sağlanabilir. Bu durum Nijer Cumhuriyeti'nin gelişmesini ve halkının eğitim programı konusunda farkındalığını ortaya çıkarabilir.Araştırmada Nijer Cumhuriyetinin eğitim sisteminin genel amaçlarının olduğu ve her dersin özel amaçlarının bulunduğunu saptanmıştır. Her okul düzeyindeki derslerin içeriklerinin çağdaş bilimsel anlayışa ve ünite düzeyine göre yazıldığı, kazanımları ise uygun olduğunu belirlenmiştir. Programda eğitim durumları ve sınama durumu açık bir şekilde belirlenmediğine rağmen, çağdaş öğrenme-öğretme, sınama süreçlerinin kullanılmadığını söylemek mümkündür. Bu bulgulara dayanarak Nijer Eğitim Sisteminin çağdaş eğitim anlayışının temel ölçütlerine genellikle uygun olduğu ve önemli esiklerinin bulunduğu de söylenebilir. | |
dc.description.abstract | Education is one of the essential variables to ensure the development of any country. If the education system does not meet the desired standards, the country's labor and capital may not be employed effectively. The conformance of the Republic of Niger's education programs with the essential requirements for current education has been investigated. The study examined the programs' acquisition behaviors, content, training, and testing situations. The collected data was analyzed by document analysis technique. First, how the political, demographic, and economic processes of the Niger Republic in the pre-colonial, colonial, independence, and current political periods had historically influenced the educational system was investigated. Then, the current situation of the Republic of Niger was examined, and possible recommendations were made. Because it may not be appropriate to carry out future-oriented program development studies without revealing the problems experienced during the implementation of the training programs, this evaluation would provide a suitable environment for curriculum development, which considers contemporary standards. Hence, it would reveal the development of the Republic of Niger and its people's awareness about the education program.It was found that the education system of the Republic of Niger has general objectives and specific course objectives for all courses. The courses content at each school level was designated according to the contemporary scientific understanding and unit level, and the acquisitions are appropriate. Modern teaching-learning and testing processes are not used in Niger's education program, although the educational status and testing situation are unclear. Based on these findings, the Niger Education System generally complies with the basic requirements of contemporary education understandings and has actual thresholds. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Nijer Cumhuriyeti'nin eğitim programlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the education programs of the Republic of Niger | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-04-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10248929 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 715225 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |