dc.contributor.advisor | Uzun, Ahmet | |
dc.contributor.author | Dizlek, Aziz | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:49:54Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:49:54Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-09 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743808 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde Beden Eğitimiöğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumları ile dijital okuryazarlık düzeyleriarasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Bu genel amaçdoğrultusunda, beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumları iledijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin; cinsiyet, yaş, mesleki kıdem veeğitim durumları değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Çalışmada öğretmenlerinuzaktan eğitime olan tutumlarını ve dijital okuryazarlık düzeylerini belirlemekamacıyla betimsel tarama yöntemi tercih edilmiştir. Betimsel tarama yöntemi,örneklem grubunun geçmişte veya günümüzde devam eden durumlarını,düşüncelerini, hislerini, tutumlarını ve görüşlerini nesnel bir biçimde betimlemeyiamaçlayan yaklaşımlar olarak açıklanmaktadır. Araştırmada betimsel karşılaştırmamodeli çalışmaya katkı sağlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim- öğretim yılında Konya geneli resmi ve özel eğitim kurumlarında görev yapan 309 bedeneğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi oluşturulurken, uygunörneklem yöntemi tercih edilmiştir. Veri toplama araçları olarak `Kişisel BilgilerFormu`, `Dijital Okuryazarlık Ölçeği` ve `Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği`kullanılmıştır. Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşıtutumları ile dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi içinSPSS.26 programı ve MANOVA analizi kullanılmıştır. Araştırmamızda Betimseltarama yöntemi kullanılarak puan dağılımları incelenmiştir.ixAraştırmanın sonucuna göre yaş, cinsiyet ve öğretmenlerin kıdem durumudeğişkenleri ile uzaktan eğitime olan tutumu alt boyutları arasında istatiksel olarakanlamlı fark görülmemiştir(F6 =.87, P>.05). Uzaktan eğitim alt boyutlarıincelendiğinde cinsiyet, yaş ve kıdem değişkenleri ile uzaktan eğitim tutum altboyutları arasında anlamlı fark tespit edilmemiştir(P>.05). Öğretmenler cinsiyet, yaşve kıdem ile dijital okuryazarlık arasında anlamlı etkileşim belirlenmemiştir( F12=.36, P>.05). Dijital okuryazarlık alt boyutları incelendiğinde cinsiyet ve yaşdeğişkenleri ile dijital okuryazarlık alt boyutları arasında anlamlı fark görülmemiştir.Kıdem değişkeninde ise tutum alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farkgörülmüştür(F4,285=.3.36, p<.05). Sonuç olarak Beden Eğitimi öğretmenlerininuzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital okuryazarlıklarının yaş ve cinsiyetaçısından önemli olmadığını, kıdem yılının 5 ile 10 yıl arasında olan öğretmenlerinuzaktan eğitimi daha verimli kullandıkları ve dijital okuryazarlık seviyelerinin dahayüksek olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, Dijital okuryazarlık, kıdem yılı, cinsiyet, yaş,eğitim durumları. | |
dc.description.abstract | The objective of this research is to examine the relationship between theattitudes of Physical Education teachers towards distance education and rates ofdigital literacy according to certain variables. Along with this overall objective; therelationship between the attitudes of Physical Education teachers towards distanceeducation and rates of digital literacy has been compared in terms of variables suchas gender, age, professional seniority and educational status. In the study descriptivesurvey model has been preferred so as to determine the attitudes of PhysicalEducation teachers towards distance education and the rates of their digital literacy.Descriptive survey method has been defined as an approach, which aims objectivelyto describe the status of sample groups both in the past and at present, as well as theirthoughts, feelings, attitudes and views. In this respect, the research is descriptivecomparison research. The study group of the research is 309 physical educationteachers who worked at official and private educational institutions of all over Konyain 2021-2022 educational and academic years. Availability/Convenience samplingmethod has been used in order to form the sample of the research. `PersonalInformation Form`, `Digital Literacy Scale`, `Distance Education Attitude Scale`have been used in order to gather data for the research. SPSS program andMANOVA analysis have been used in the study to determine the relationshipbetween the attitudes of Physical Education teachers towards distance education andthe rates of their digital literacy. Score distribution has been examined by usingdescriptive scanning method.According to the result of the research there has been no statisticallysignificant difference between the variables of age, gender, seniority status andattitude towards education in lower dimensions (F6 =.87, P>.05). In the analysis oflower dimensions of distance education, statistically no significant differencebetween the variables of age, gender, seniority status and attitude towards educationin lower dimensions has been determined (F12 =.36, P>.05). In the analysis of lowerxidimensions of digital literacy, no significant difference between the variablesof age, gender, seniority status and attitude towards education in lower dimensionshas been observed. However, in seniority variables statistically significant differencehas been detected in the lower dimensions of attitude (F4,285=.3.36, p<.05). As aresult, it was concluded that physical education teachers' attitudes towards distanceeducation and their digital literacy are not important in terms of age and gender,teachers with 5 to 10 years of seniority use distance education more efficiently andtheir digital literacy levels are higher.Key Words: Distance Education, Digital Literacy, Seniority Years, Gender, Age,Educational Status | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between attitude and dijital literacy of physical education teachers towards distance education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-09 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10322102 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 750910 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |