Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoklar, Ahmet Naci
dc.contributor.authorBircan, Ayşe
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:51Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:51Z
dc.date.submitted2022-04-05
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743800
dc.description.abstractBu çalışma, farklı tanımlayıcı özellikleri bulunan öğretmenlerin internete yönelik eleştirel okuryazarlık, bilgi okuryazarlığı ve teknoloji okuryazarlık düzeylerinin hangi düzeyde olduğunun ve bu okuryazarlık düzeyleri arasındaki istatistiksel ilişkilerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu kapsamda yapılan çalışma, nicel araştırma yöntemleri kullanılarak, 2019 - 2020 Eğitim öğretim döneminde İstanbul ili Bayrampaşa ilçesinde 12 farklı okulda görev yapan 438 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonunda, öğretmenlerin internete yönelik eleştirel okuryazarlık, bilgi okuryazarlık ve teknoloji okuryazarlık düzeylerinin iyi seviyede olduğu, öğretmenlerin internete yönelik eleştirel okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, eğitim kademesi ve branş değişkenlerine göre farklılaşmadığı, bilgi okuryazarlık ve teknoloji okuryazarlık düzeylerinde ise cinsiyet ve kıdem yılına göre farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmada, öğretmenlerin internete yönelik eleştirel okuryazarlık, bilgi okuryazarlığı ve teknoloji okuryazarlık becerilerinin düşük düzeyde ve pozitif yönlü biçimde ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the level of internet-oriented critical literacy, information literacy and technology literacy of teachers with different descriptive characteristics and the statistical relationships between these literacy levels.In this context, the study was carried out with 438 teachers working in 12 different schools in Bayrampaşa, Istanbul, in the 2019 - 2020 academic years, using quantitative research methods. At the end of the study, it was determined that the teachers' critical literacy, information literacy and technology literacy levels towards the internet were at good levels, teachers' critical literacy towards the internet and teachers' critical literacy levels towards the internet do not differ according to gender, education level and branch variables, and there are differences in information literacy and technology literacy levels of teachers according to gender and seniority. In addition, in the study, it was concluded that teachers' internet-oriented critical literacy, information literacy and technology literacy skills are low and positively related.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin internete yönelik eleştirel okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesinde bilgi ve teknoloji okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of information and technology literacy levels in determining teachers' critical literacy levels for the internet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-04-05
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmTechnology literacy
dc.subject.ytmInformation literacy
dc.identifier.yokid10296824
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid714456
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess