Show simple item record

dc.contributor.advisorAktürk, Ahmet Oğuz
dc.contributor.authorÇetinkıran, Yusuf
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:50Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:50Z
dc.date.submitted2022-04-05
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743799
dc.description.abstractBu araştırmada Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatürünün yayın ve atıf eğilimlerinin bibliyometrik olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2008-2021 yılları arasındaki Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatüründeki tüm yayınların (N=141) meta verilerine Scopus veritabanından ulaşılmıştır. Araştırma yöntemi olarak bibliyometri yönteminin kullanıldığı çalışmada Scopus veritabanından elde edilen meta veriler; toplam yayın ve atıf sayısı, h indeksi, yayın başına atıf, yıllık atıf, atıf eşiği, yıllık ortalama atıf ve toplam bağlantı gücü açısından bibliyometrik olarak analiz edilmiştir. Bunun yanında çalışmada VOSviewer yazılımı ile gerçekleştirilen bir bibliyometrik haritalama analizi ile atıf, birlikte atıf, ortak yazarlık, bibliyografik eşleşme ve yazar anahtar kelimelerinin birlikte oluşumu analizine dayalı olarak oluşturulan görsel haritalar sunulmaktadır. Araştırma sonucunda Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatüründeki yayınların büyük bir çoğunluğunun makale türünde olduğu, yayın sayısında 2009 yılından itibaren belirgin bir artışın olduğu ve yayın yapılan dergilerin içindeki en popüler iki derginin Elementary Education Online ve Eğitim ve Bilim dergilerinin olduğu görülmüştür. Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatürün en çok atıf alan yayını `Development of survey of technological pedagogical and content knowledge (TPACK)` isimli yayın olurken en çok birlikte atıf yapılan kaynağın Mishra ve Koehler tarafından yayınlandığı, en çok atıf yapılan derginin Computers & Education olduğu ve en çok atıf yapılan yazarın P. Mishra olduğu ortaya çıkmıştır. Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatüründeki yayınlara yapılan atıfların yazar, yayın, üniversite ve ülke dağılımlarında ise en çok atıf yapan yazar C. S. Chai, en çok atıf yapan yayın Journal of Physics Conference Series, en çok atıf yapan üniversite National Taiwan Normal University ve en çok atıf yapan ülke ise Türkiye olmuştur. Araştırmada Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatüründeki yazarların oluşturduğu ortak yazarlık kümeleri arasında iş birliğinin olmadığı görülmekle birlikte sırasıyla E. Baran, H. Sancar Tokmak ve I. Kabakçı Yurdakul'un en üretken yazarlar olduğu ve Orta Doğu Teknik, Necmettin Erbakan ve Mersin Üniversitelerinin ise en üretken kurumlar olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatüründeki yazarların ve kurumların 4'er farklı bibliyografik eşleşme kümesi oluşturduğu; yazarlar için 2, kurumlar için ise 3 yayın eşik değerini karşılayan bütün yazarların ve kurumların birbirlerine bağlı olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, TPAB, teknoloji entegrasyonu, öğretmen adayları, öğretmen eğitimi, teknoloji, fen eğitimi, fen öğretmen adayları ve öz-yeterlik anahtar kelimeleri Türkiye kaynaklı TPAB uluslararası literatüründeki en önemli anahtar kelimeler olurken, araştırmacıların son yıllarda ölçek geliştirme, teknoloji okuryazarlığı, akıllı tahta, mikro öğretim ve mesleki gelişim gibi konuları ele aldığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to bibliometrically examine the publication and citation trends of the TPACK international literature originating from Turkey. In this context, metadata of all publications (N=141) in the TPACK international literature originating from Turkey between the years 2008-2021 were obtained from the Scopus database. The bibliometric method was used as the research method in the study. Metadata from the Scopus database; the total number of publications and citations, h-index, citations per publication, citations per year, citation threshold, average number of citations per year, and total link strength were analyzed bibliometrically. In addition, the study provides visual maps based on citation, co-citation, co-authorship, bibliographic coupling and co-occurrence of author keywords analysis, with a bibliometric mapping analysis performed with VOSviewer software. As a result of the research, it has been determined that the majority of the publications in the TPACK international literature originating from Turkey are in the type of articles. Also it has been observed that there has been a significant increase in the number of publications since 2009, and the two most popular journals among the published journals are Elementary Education Online and Education and Science journals. It has been understood that while the most cited publication of the TPACK international literature originating from Turkey is `Development of survey of technological pedagogical and content knowledge (TPACK)`, the most frequently cited source is published by Mishra and Koehler. It has been also revealed that the most cited journal is Computers & Education and the most cited author is P. Mishra. Citations to publications in the TPACK international literature originating from Turkey in terms of author, publication, university and country distribution, the most cited author was C. S. Chai, the most cited publication was the Journal of Physics Conference Series, the most cited university was National Taiwan Normal University, and the most cited country was Turkey. Although it is seen that there is no collaboration between the clusters of co-authors in the TPACK international literature in the study, E. Baran, H. Sancar Tokmak and I. Kabakçı Yurdakul were the most productive authors and Middle East Technical, Necmettin Erbakan and Mersin Universities are the most productive institutions. Consequently it has been determined that the authors and institutions in the TPACK international literature originating from Turkey formed 4 different clusters of bibliographic coupling and all authors and institutions that meet the threshold value of 2 publications for authors and 3 publications for institutions are connected to each other. Finally, it has emerged that while the keywords TPACK, technology integration, pre-service teachers, teacher education, technology, science education, pre-service science teachers and self-efficacy are the most important keywords in the international TPACK literature originating from Turkey and in recent years researchers have been researching topics such as scale development, technology literacy, interactive whiteboards, micro-teaching and professional development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ile ilgili yapılan Türkiye kaynaklı uluslararası yayınların bibliyometrik analizi
dc.title.alternativeBibliometric analysis of international publications from Turkey on Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-04-05
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10330977
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid714458
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess