Show simple item record

dc.contributor.advisorBabacan, Ezgi
dc.contributor.authorAsar, Selin
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:46Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:46Z
dc.date.submitted2022-11-15
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743789
dc.description.abstractBu çalışmada, ses eğitimi sürecinde ses eğitimcilerinin kullandığı imajinasyonlara dayalı eğitim yaklaşımını ele alarak yorumlamak ve ses eğitiminin temel öğeleri doğrultusunda imajinasyonlarla hedeflenen davranışları betimlemek amaçlanmıştır. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmada derinlemesine görüşme yöntemiyle ses eğitmenlerinin mevcut haliyle eğitimlerinde öğretimsel bir araç olarak imajinasyon kullanım durumlarının ortaya çıkarılması sağlanmıştır. Katılımcılar farklı üniversitelerde ses eğitimi veren yedi uzman ses eğitimcisidir. Veri toplama araçları olarak on iki sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu form ile eğitimcilerin ses eğitiminin temel hedefleri doğrultusunda eğitim sürecinde kullandıkları imajinasyonlar, örnekler ve egzersizler hakkında sözlü olarak görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz uygulanmış, elde edilen veriler ses eğitiminin temel öğeleri ve hedef davranışları olarak kategorize edilmiştir. Araştırma sonucunda, ses eğitmenlerinin kullandıkları 121 imajinasyon tespit edilmiştir. Görüşmecilerin bu imajinasyonlara yönelik önerileri ve imajinasyonların hedeflediği davranışları içeren tablolar hazırlanmış ve yorumlanmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda, araştırmaya gönüllü olarak katılan yedi ses eğitimi uzmanının sesi doğru, etkili ve ses eğitiminin temel öğeleri dahilinde hedef davranışların öğretilmesinde bilimsel terimlerin ve somut öğretim metotlarının yanı sıra derslerinde bedensel, zihinsel ve emosyonel farkındalık kazandırma etkinlikleri olarak imajinasyonları sıklıkla kullandığı, yaratıcı ve çözümsel nitelikteki bu uygulamanın öğrencilerinde istedikleri davranış değişikliğini olumlu yönde etkilediğini ancak bazı konularda imajinasyonların yetersiz kalabileceği sebebiyle tüm öğretim yöntemlerinin yanında bazı araçlar ve egzersizler de geliştirdikleri sonucuna varılmıştır. Kullanılan imgeleme temelli tekniklerle öğrencilerde istenen hedef davranışlardan bazılarının; beden, nefes, ideal duruş ve rezonatör bölgelere ilişkin farkındalık yaratma, legato ve sostenuto gibi teknikler, bedenin gerildiği anda odağı değiştirebilme ve rahatlayabilme becerisi olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to interpret imagery-based education approaches used by voice educators in the process of voice education and to describe the target behaviours of mental imagery in line with the basic elements of voice education. This study, which was designed as a case study with the use of an in-depth interview method has the aim of revealing the use of imagery as an instructional tool in voice training. Participants are seven expert voice educators who give voice training at various universities. A semi-structured interview form consisting of 12 questions was used as a data collection tool. With this interview form, verbal opinions of the educators about mental imagery inducing words, examples and exercises they used in the education process were taken in line with the basic objectives of voice training. Descriptive analysis was applied in the analysis of the data, and the data obtained were categorised as the fundamental elements of voice training and target behaviours. As a result of the research, 121 imagery words used by voice trainers were established. Tables including suggestions of the interviewees for these imagery words and the behaviours targeted by the imagery techniques were prepared and interpreted. As a result of the examinations, it was concluded from the seven voice training specialists who participated in the research, that they frequently used imagery as activities to induce physical, mental and emotional awareness in teaching the voice correctly, effectively and within the basic elements of voice training, and that this creative and analytical practice positively affected the behavioural change they sought in their students, since imagery words may be insufficient in some subjects, they developed some tools and exercises in their lessons as well as scientific terms and concrete teaching methods. It was determined that some of the target behaviours desired in the students with the imagery-based techniques used were; creating awareness of body, breath, ideal posture and resonator regions, techniques such as legato and sostenuto, the ability to change the focus and relax in the moment of body tension.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSes eğitiminin hedef davranışları doğrultusunda öğretimsel bir araç olarak imajinasyon kavramı
dc.title.alternativeThe concept of imagination as a teaching tool in line with the target behaviours of voice education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-15
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10264656
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid752382
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess