Show simple item record

dc.contributor.advisorBabacan, Ezgi
dc.contributor.authorŞimşek, Ahmet Eren
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:44Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:44Z
dc.date.submitted2023-01-31
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743784
dc.description.abstractBu araştırma Robert Mills Gagné'nin öğretim etkinlikleri modeline göre tasarlanmış piyano eğitiminin öğrencilerin akademik başarı ve piyano çalma davranışlarına etkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneme modellerinden ön test-son test tek gruplu desene göre gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin piyano eğitimi dersine yönelik akademik başarı ve piyano çalma davranışlarını incelemek amacıyla başarı testi ve gözlem formu geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 eğitim öğretim yılı, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Müzik Eğitimi Bilim Dalı lisans I. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken, piyano eğitimi dersinde legato ve staccato çalış tekniği bilmeyen 6 öğrenci oluşturmuştur. Belirlenen grubun denkliği için nonparametrik testlerden Mann-Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Ayrıca araştırmanın geçerlilik ve güvenirliliğini arttırmak için, uygulama öncesi ön test ve uygulama sonrası son test sürelerinin yeterliliğine dikkat edilmiştir. Araştırmada kullanılacak konu piyano eğitimi dersi legato ve staccato çalış tekniği olarak belirlenmiş ve öğretim sürecinde kullanılacak etkinlikler uzman görüşü alınarak tasarlanmıştır. Araştırmanın uygulama aşaması piyano dersi yapmaya uygun bir ortamda sürdürülmüştür. Toplam 8 hafta olarak belirlenen çalışmanın birinci haftasında uygulama öncesi ön test için hazırlanan başarı testi ve gözlem formu uygulanmış ve uygulama sürecine geçilmiştir. Araştırma takviminin son haftasında uygulama öncesi ön test için kullanılan ölçme araçları uygulama sonrası son test için kullanılmış ve araştırma tamamlanmıştır.Araştırmanın ön test-son test verileri incelendiğinde Robert Mills Gagné'nin öğretim etkinlikleri modeline göre düzenlenmiş piyano eğitimi dersi uygulama sonrası son test akademik başarı puanı lehine anlamlı bir fark olduğu (p<0,05) tespit edilmiş ve araştırmanın I. Hipotezi doğrulanmıştır. Araştırmanın genel davranış puanı uygulama sonrası son test lehine anlamlı bir fark olduğu (p<0,05) tespit edilmiş ve araştırmanın II. Hipotezi doğrulanmıştır.
dc.description.abstractThis research was conducted to examine the effect of piano education designed according to Robert Mills Gagné's teaching activities model on students' academic achievement and piano playing behaviors.The research was carried out according to the pretest-posttest single-group design, which is one of the experimental models. An achievement test and an observation form were developed in order to examine the academic achievement and piano playing behaviors of the students for the piano education lesson.The study group of the research consists of the first year undergraduate students of Necmettin Erbakan University, Department of Fine Arts Education, Department of Music Education in the 2021-2022 academic year. While determining the study group, it consisted of 6 students who did not know the legato and staccato playing technique in the piano education lesson. Mann-Whitney U and Wilcoxon signed-rank tests, which are nonparametric tests, were used for the equivalence of the determined group. In addition, in order to increase the validity and reliability of the research, attention was paid to the adequacy of the pre-test and post-test periods before the application.The subject to be used in the research was determined as the piano education lesson legato and staccato playing techniques, and the activities to be used in the teaching process were designed by taking expert opinion. The application phase of the research was carried out in an environment suitable for piano lessons. In the first week of the study, which was determined to be 8 weeks in total, the achievement test and observation form prepared for the pre-test before the application were applied and the application process was started. In the last week of the research calendar, the measurement tools used for the pre-test before the application were used for the post-test after the application and the research was completed.When the pre-test-post-test data of the study were examined, it was determined that there was a significant difference in favor of the post-test academic achievement score (p<0.05) after the application of the piano education lesson organized according to 'Robert Mills Gagné's teaching activities model, and the first hypothesis of the study was confirmed. It was determined that there was a significant difference (p<0.05) in favor of the post-test after the application of the general behavior score and the study was carried out in the II. His hypothesis was confirmed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titlePiyano eğitiminde öğretim etkinlikleri modelinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the educational activities model on the academic success of students in piano education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-31
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10246822
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid772877
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess