dc.contributor.advisor | Sevinç Çetin, Sema | |
dc.contributor.author | Yağmur Sarıkavak, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:49:44Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:49:44Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-15 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743783 | |
dc.description.abstract | Her insanın ilk çalgısı sesidir ve çalgıların en mükemmeli insan sesi olarak kabul edilir. İnsan sesinin en etkin bir biçimde kullanıldığı alanlardan biri olan korolarda kaliteli ve özgün eserler ortaya koymak, bu alanda verilecek eğitimlerin doğru ve etkili olmasıyla sağlanabilecektir. Çocukluk çağı genel müzik eğitimi ve koro müziği eğitiminin gerçekleştirilmesinde çocukların genel ve müziksel algı ve becerilerinin yanında psikolojik durumları göz önüne alınmalıdır. Kendini keşfetme sürecinin başında olan çocuklarla hazırlanan çocuk korolarında kullanılan eğitim metotları, çocukların müziksel becerilerinin ve algılarının, sosyal becerilerinin gelişimi ve koro müziğini sevmeleri için önemli bir yer tutmaktadır. Orff-Schulwerk yaklaşımı, söz öğeleri, dans/devinim ve müziğin eğitsel aktiviteler bünyesinde kullanılması olarak tanımlanabilir. Müzik eğitiminin yanı sıra temelini aldığı felsefesiyle Orff yaklaşımı, çeşitli disiplinlere ve kültürlere adapte edilebilme özelliği taşımaktadır. Koro eğitimi müziksel eğitim anlamında birçok temel bilginin özümsenmesi gereken bir yapı olmakla birlikte, sosyo-kültürel ve sosyo-psikolojik olarak edinilmesi gereken davranışlar barındıran, belli bir plan ve düzen dahilinde toplu şarkı söyleme eylemi olarak değerlendirilebilir. Klasik eğitim anlayışlarından yapılandırmacı yaklaşımlara geçiş sürecinde olduğumuz şu günlerde bu konuya dair çalışmalar, bundan sonraki eğitim metodu uygulamalarına yön verecektir. Bu araştırma nitel araştırma modelinde olup, araştırmanın çalışma grubunu daha önce çocuk korosu çalıştırmış, korolarında Orff yaklaşımı kullanan 6 koro eğitmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, konu ile bulgulara ulaşabilmek adına araştırmaya ilişkin problemler doğrultusunda hazırlanan açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak içerik analizi yapılmış, veriler doğrudan aktarılıp çözümlenmiş ve sonuçlar birebir aktarımlar yapılarak yorumlanmıştır. Edinilen bulgular göz önüne alındığında Orff yaklaşımının çocuk koro çalışmalarının hazırlık, aktif çalışma süreçleri ve sonucuna ilişkin aşamalarını, içerdiği etkinlik alternatifleriyle çocuk koroları için edinmeleri gereken müziksel algı, becerileri ve bilgilenmelerin yanı sıra, bir topluluğa koro denmesi için gereken temel koşulları, ilgi, güdülenme, motivasyon ve başarı düzeylerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmalar, eğitim metotlarının irdelenmesi, gelişim seyirlerinin gözlenmesi ve tarihsel dizin oluşturma anlamında önem taşımaktadır. Bu araştırmada müzik eğitiminde Orff-Schulwerk yaklaşımının bugüne değin geçirdiği süreç, koro müziği ve Orff yaklaşımı hakkındaki temel bilgiler, çocuk korolarında Orff-Schulwerk yaklaşımının uygulama alanları, yaklaşımın çocuk koroları üzerindeki etkisi noktasında elde edilen bulgular ve buna ilişkin sonuç ve öneriler ele alınmıştır.Anahtar kelimeler; Koro, Çocuk, Müzik, Eğitim, Orff, | |
dc.description.abstract | The first instrument of every human being is his voice, and the most perfect instrument is considered to be the human voice. Creating quality and original works in choirs, which is one of the areas where the human voice is used most effectively, can be achieved by the correct and effective training to be given in this field. In the realization of childhood general music education and choral music education, children's general and musical perceptions and skills should be taken into account, as well as their psychological state. Educational methods used in children's choirs prepared with children who are at the beginning of the process of self-discovery play an important role in the development of children's musical skills and perceptions, social skills and liking choral music.The Orff-Schulwerk approach can be defined as the use of words, dance/motion and music in educational activities. In addition to music education, the Orff approach, with its philosophy on which it is based, has the feature of being adapted to various disciplines and cultures. Choir education is a structure that requires assimilation of many basic information in terms of musical education, but it can be considered as an act of collective singing within a certain plan and order, which includes behaviors that must be acquired socio-culturally and socio-psychologically. In these days, when we are in the process of transition from classical education understandings to constructivist approaches, studies on this subject will guide future education method applications.This research is in the qualitative research model, and the study group of the research consists of 6 choir trainers who used the Orff approach in their choirs, who had previously trained children's choirs. In the research, open-ended semi-structured interview technique, which was prepared in line with the problems related to the research, was used in order to reach the findings and the subject. The data obtained as a result of the application were analyzed by using the descriptive analysis method, the data were directly transferred and analyzed, and the results were interpreted by making one-to-one transfers. Considering the findings, the stages of the Orff approach regarding the preparation, active working processes and results of children's choir studies, the musical perception, skills and knowledge they should acquire for children's choirs with the activity alternatives it includes, as well as the basic conditions, interest, motivation, It has been concluded that it has a positive effect on motivation and achievement levels. These studies are important in terms of examining educational methods, observing their developmental course and creating a historical index. In this study, the process of Orff-Schulwerk approach in music education, basic information about choral music and Orff approach, the application areas of Orff-Schulwerk approach in children's choirs, the findings obtained in terms of the effect of the approach on children's choirs and the results and suggestions related to this are discussed.Keywords; Choir, Child, Music, Education, Orff, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Çocuk koro eğitiminde Orff yaklaşımının etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Orff approach on children's choir education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-15 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child chorus | |
dc.subject.ytm | Orff-Schulwerk | |
dc.subject.ytm | Orff, Carl | |
dc.identifier.yokid | 10292139 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 752387 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |