Show simple item record

dc.contributor.advisorDelen, Hasan
dc.contributor.authorAktaş, Jiyan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:41Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:41Z
dc.date.submitted2022-10-07
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743777
dc.description.abstractMüzik eğitiminin önemli boyutlarından biri olan ve çalgı eğitiminin içerisinde yer alan viyolonsel eğitimi, ülkemizde bulunan lisans düzeyinde birçok müzik eğitimi kurumunda yapılmaktadır. Viyolonsel eğitimi veren öğretim elemanları ve viyolonseli performansa yönelik kullanan sahne sanatçılarının lisans eğitimleri süresinde almış oldukları eğitimin mesleki ihtiyaçlarını ne ölçüde karşıladığı bu araştırmanın çıkış noktası olmuştur.Bu araştırma nitel bir araştırma olup veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 10 öğretim elemanı ve 10 sahne sanatçısından oluşmaktadır. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilere içerik analizi yapılmış ortaya çıkan bulgular ilgili literatür incelenerek yorumlanmıştır. Bu araştırmada genel olarak; erken yaşta viyolonsel (çalgı) eğitimine başlanması gerektiği, genel itibariyle lisans döneminde alınan eğitimin yeterli olduğu fakat öğrencilik döneminde aldıkları eğitim ile mesleki tecrübeler arasında fark olduğu, lisans düzeyinde aldıkları eğitim ile icra ettiği tür arasında anlamlı bir farka ulaşılamadığı sonuçlarına varılmıştır. Ayrıca öğretim elemanları ve sahne sanatçılarının görüşleri ışığında; çalgı ders saatlerinin yetersiz olduğu, sahne performansı etkinliklerinin attırılması gerektiği, çalgıda doğru teknik davranışlarının kazandırılmasının gerektiği, geleneksel müziğimizden örnekler çalıştırılması gerektiği, birlikte çalmaya yönelik derslerin arttırılması gerektiği ve çalgı eğitimine erken yaşta başlanması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractCello education, which is one of the important dimensions of music education and is included in instrument education, is carried out in many music education institutions at the undergraduate level in our country. The starting point of this research is to what extent the education received during the undergraduate education of the instructors giving cello education and the performing artists who use the cello for performance meets their professional needs.This research is a qualitative research and a semi-structured interview form was used as a data collection tool. The study group of the research consists of 10 lecturers and 10 stage performers. Content analysis was made on the data obtained as a result of the interviews, and the findings were interpreted by examining the relevant literature. In this research, in general; It has been concluded that cello (instrument) education should be started at an early age, that the education received in the undergraduate period is sufficient in general, but there is a difference between the education they received during the student period and their professional experience, and that there is no significant difference between the education they receive at the undergraduate level and the type they perform. In addition, in the light of the views of lecturers and stage artists; It has been concluded that instrument lesson hours are insufficient, stage performance activities should be increased, correct technical behaviors should be gained in the instrument, samples from our traditional music should be studied, lessons for playing together should be increased and instrument education should be started at an early age.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleViyolonsel çalgısının lisans eğitimi süreci ile mesleki hayat içerisinde edinilen bilgi ve tecrübelerin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison about the knowledge acquired during the undergraduate education and professional life of the cello instrument
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-07
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10262658
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid741781
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess