Show simple item record

dc.contributor.advisorKayacan, Kadriye
dc.contributor.authorTaştekin, Nursena
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:37Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:37Z
dc.date.submitted2022-11-15
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743769
dc.description.abstractBu araştırma, fen bilimleri öğretmenlerinin fen laboratuvarına yönelik tutumlarını belirleyerek, öğretmenlerin mesleki deneyimleri, haftalık ders saatleri, laboratuvarda ilgili öğretim yöntemlerini uygulamaları ve öğretmenlerin laboratuvar kullanım sıklıkları ile laboratuvar tutumları arasında bir ilişkinin var olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Yapılan bu çalışmanın amacı kapsamında, Çakmak tarafından 2008 yılında geliştirilen cronbach's alpha değeri 0,92 olan fen bilimleri laboratuvar tutum ölçeği kullanılmıştır. 30 maddelik likert tipi bir ölçek uygulanarak fen bilimleri öğretmenlerinin güncel fen eğitimi ve laboratuvar yöntemleri doğrultusunda fen laboratuvarına karşı tutumları tespit edilmiştir. Araştırma pandemi döneminde, Türkiye'nin çeşitli illerinde 2021/2022 eğitim ve öğretim yılında görev yapan gönüllü 200 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Tarama modellerinden ise, ilişkisel tarama deseni kullanılarak çalışma yürütülmüştür. Ölçek, pandemi nedeniyle yüz yüze uygulanamadığından google drive formlar üzerinden online ankete dönüştürülmüştür. İlgili anket, fen bilimleri öğretmenlerine MEB il, ilçe zümre gruplarına gönderilerek link yoluyla aktarılmıştır. Öğretmenlerden alınan yanıtlar doğrultusunda, veriler bilgisayar ortamında toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 yazılım paket programı, nicel veriler frekans analizi, korelasyon analizi, güvenirlik analizi ANOVA ve ilgili teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin mesleki deneyimleri, haftalık ders saatleri, laboratuvarda kullanılan öğretim yöntemleri uygulamaları ile tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunamamış; laboratuvar kullanım sıklıkları ve tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Aynı zamanda fen bilimleri öğretmenlerinin genelinin konuları deney yaparak öğrendikleri, karmaşık deneylerde kendilerine güvendikleri, laboratuvarda kullanılan aletlerin hangi deneylerle örtüştüğü ve bahsi geçen aletleri kullanmada gerekli donanıma sahip oldukları görülmüştür. Araştırma sonuçları göze alınarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Laboratuvar, fen bilimleri öğretmenleri, tutum.
dc.description.abstractThis research was carried out in order to determine the attitudes of science teachers towards the science laboratory, and to reveal whether there is a relationship between teachers' professional experiences, weekly lesson hours, their application of relevant teaching methods in the laboratory, and the frequency of laboratory use of teachers and laboratory attitudes. For the purpose of this study, the science laboratory attitude scale with a cronbach's alpha value of 0.92, developed by Çakmak in 2008, was used. By applying a 30-item Likert type scale, science teachers' attitudes towards science laboratory were determined in line with current science education and laboratory methods. The research was carried out with 200 volunteer science teachers working in various provinces of Turkey in the 2021/2022 academic year during the pandemic period. This study was carried out using the survey model, which is one of the quantitative research methods. Among the screening models, the study was conducted using the relational screening design. Since the scale could not be applied face to face due to the pandemic, it was converted into an online survey via google drive forms. The related questionnaire was sent to the science teachers by the Ministry of National Education provincial and district groups and transferred via link. In line with the answers received from the teachers, the data were collected in the computer environment. In the analysis of the data, SPSS 22 software package program, quantitative data were analyzed using frequency analysis, correlation analysis, reliability analysis ANOVA and related techniques.At the end of the research, no significant relationship was found between teachers' professional experiences, weekly course hours, teaching methods used in the laboratory and attitudes; A significant relationship was found between the frequency of laboratory use and attitude. At the same time, it was seen that the general science teachers learned the subjects by experimenting, they were confident in complex experiments, the instruments used in the laboratory matched with which experiments and they had the necessary equipment to use the aforementioned instruments. Suggestions were made considering the results of the research.Keywords: Laboratory, science teachers, attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin fen laboratuvarına yönelik tutumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the attitudes of science teachers towards the science laboratory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.identifier.yokid10307697
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid752393
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess