Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkol, Şehnaz
dc.contributor.authorKandemir, Gizem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:49:21Z
dc.date.available2023-09-22T12:49:21Z
dc.date.submitted2021-06-30
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743734
dc.description.abstractGünümüzün yoğun rekabet ortamında, emek yoğun ve iş gücünü insandan sağlayarak çalışan otel işletmelerinin rakipleriyle mücadele edebilmesi için beşeri kaynaklarının ne durumda olduğunu görebilmesi için performans değerlendirmesi ve sonucunda alınan tedbirler önemli bir yer tutmaktadır. İş görenlerin performansları direk olarak müşterinin memnuniyetini ve işletmenin devamlılığını etkileyeceği için, çalışılan ortam ve iyileştirilmesi gereken kaynakları göz ardı etmek mümkün değildir. Bunun yanı sıra otel işletmelerindeki yöneticilerin astlarını karşı sergiledikleri tutumlar ve benimsedikleri liderlik tarzları birinci dereceden işgörenleri etkiliyormuş gibi gözükse de, turizm sektörü bütünüyle müşteri odaklı ve müşteri memnuniyetiyle devamlılığını sağlayan bir sektör olduğu için, doğrudan ve dolaylı yoldan yöneticiler; müşterileri ve işletmenin devamlılığını da etkilemektedirler.Bu araştırmayla, İstanbuldaki 5 yıldızlı zincir konaklama işletmelerinde yönetici olarak görev yapan kişilerin liderlik tarzlarının, astlarının performansına olan etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbuldaki 5 yıldızlı zincir otel işletmeleri üzerinde gerçekleştirilen bir anket çalışmasına yer verilmiştir. Araştırmanın ana kütlesini bu zincir otellerdeki işgörenler oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan anket üç bölümden oluşmaktadır. Anketin ilk bölümünde işgörenlerin demografik özelliklerini saptamak amaçlı 5 adet soru sorulmuş ikinci bölümde ise işgörenlerin liderlerinin davranış tarzlarını belirleyebilmek adına, liderlerinin `otokratik, demokratik veya tam serbesti tanıyan` liderlerden hangisinin olduğu saptanmaya çalışılmış ve anketin üçüncü bölümünde ise çalışanların liderlerinin tarzlarından nasıl etkilendiğine dair bilgi edinebilmek adına işgörenlerin performansları hakkında bilgi edinmek amaçlanmıştır.Araştırmanın sonucunda İstanbul'daki 5 yıldızli Zincir Otellerde 192 adet işgörenle yapılan anket çalışması bize;otokratik liderliğin ve tam serbesti tanıyan liderliğin, işgören performansını etkilemedğini ancak demokratik liderliğin işgören performansını olumlu bir şekilde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Liderlik, Yöneticilik, Performans
dc.description.abstractIn today's intense competitive environment, hotel business works by providing labor-intensive and labor from people, developing the evaluation of performance skills to take mesures on the results. It is nececity for being able to compete with others. Because employee's performances directly effects customer satisfaction and businesses continuity, it is imposible to ignore the importance of making improvements on sources and working environment. Besides hotel managers exhibited attitudes and adopted leadership style not only effects employee's performance, but also directly or indirectly to customer, even the continuity of business.This research's main objective is; to analyze and determine the effects of managers or equivalents' leadership skills on to employers productivity in 5 Star or/and 5 Star chain Hotels. With this purpose there is a demonstration of survey which takes base on 5 Star Hotels established in Istanbul. The main target group of the survey are the employers working at the serelated Hotels in Istanbul.The survey in this research consists of three parts. The first part of the survey includes 5 questions aimed to determine the demographic s of employers. The questions in these condpartaims to determine the manners of managers and which of the three leadership styles they have ( democrat, authoritarian and handsoff ) and the final parts questions centres to obtain some information about the effects of these leadership styles and behaviours on employers and study their performances.viApparently, the final results of this survey that includes 192 participants who are employed at the 5 Star Hotels in Istanbul shows us; the authoritarian and the handsoff management styles does not effect employers productivity level on a spesific manner. However, it also indicates us the democratic management style is evidently effects the same employers performances in a positive way.Keywords: Leadership, Manager, Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYöneticilerin liderlik tarzının işgören performansına yönelik etkilerinin analizi: istanbul'daki 5 yıldızlı zincir oteller örneği
dc.title.alternativeAnalysis of the impacts on employee performance of manager's leadership styles: example of 5-star chai̇n hotels in istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-06-30
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10083175
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid668618
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess