Show simple item record

dc.contributor.advisorİslamoğlu, Ebrucan
dc.contributor.authorÖcalır, Aleyna
dc.date.accessioned2023-09-22T12:48:10Z
dc.date.available2023-09-22T12:48:10Z
dc.date.submitted2021-11-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743563
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık; para kazanmak, kazanılan paranın stratejik bir şekildekullanılması üzerinedir. Finansal okuryazarlık, sadece belirli bir kitleye hitap eden değilherkesin yatırımlarında efektif kararların alınabilmesinde önemli rol oynamaktadır. Finansalbilgi yetersizliği, bireylerin riskli olarak gördüğü varlıklara yatırım yapmaması en önemlinedenlerden birisidir. Bireylerin sorunlara çözüm üretip, fırsat değerlendirmesi yapabilmelerive seçenekler arasında seçim yapabilmeleri finansal okuryazar olabilmeleri ile mümkündür.Bireylerin kazanç ve yatırımlarını bilinçli olarak yönetmeleri hayatlarını belirli bir kalitedeyürütmelerine de olanak sağlayacaktır. Finansal okuryazarlıkta yatırımları şekillendirebilmeveya sermayeyi doğru kullanabilmenin farkındalığı olsa da Nevşehir ilinde ki finansaltüketicilerin çoğunluğu yaptığı yatırım ve kullanım şekillerinin doğrudan finansalokuryazarlıkla bağlantılı olduğundan haberdar değillerdir. Bu yüzden finansal tüketicilerin,finansal okuryazarlık düzeylerini belirleyen ve yatırım getirisine olan etkilerinin inceleneceğibir çalışma yürütülmüştür. Çalışmada, Nevşehir ilindeki finansal tüketicilerin okuryazarlıkdüzeylerinin bir anket çalışması ile ölçülmüş ve finansal okuryazarlık düzeyinin borçlanma vetasarruf davranışına etkisinin ölçülmesi hedeflenmiştir. Finansal okuryazarlığa sahip olmak,hem finansal problemleri önceden belirleyip sorunları giderebilmek hem de sağlıklı bir şekildehayat sürdürebilmek için önemlidir. Araştırmada Nevşehir ilinde online ve yüz yüze anketmetoduyla sorular yöneltilmiştir. Elde edilen bulgular SPSS paket programı ile analizedilmiştir. Sonuç olarak, Nevşehir ilinde finansal okuryazarlık kavramının bilinmediği ancaktemel düzeydeki finansal konularda bilgi sahibi olunduğu söylenebilmektedir.
dc.description.abstractFinancial literacy; making money is about using the money earned strategically.Financial literacy plays an important role in making effective decisions in the investments ofeveryone, not just a specific audience. Lack of financial information is one of the mostimportant reasons. Individuals do not invest in assets that they see as risky. It is only possiblefor individuals to be financially literate to find solutions to problems, evaluate opportunitiesand choose between options. The conscious management of individuals' earnings andinvestments enable them to carry out their lives with a certain quality. Although there isawareness of shaping investments or using capital properly in financial literacy, the majority offinancial consumers in Nevşehir province are not aware that their investment and usage patternsare directly related to financial literacy. Therefore, a study has been conducted to determine thefinancial literacy levels of financial consumers and to examine their effects on return forinvestment. In this study, it is aimed to measure the literacy levels of financial consumers inNevşehir province with a survey study and to measure the effect of financial literacy level onborrowing and saving behaviuor. Having financial literacy is important both for determiningand resolving financial problems in advance and to lead a healthy life. In the research, questionswere directed in Nevşehir province using online and face-to-face survey method. The findingsare obtained analyzed with the SPSS package program. As a result, it can be said that theconcept of financial literacy is not enough known in Nevşehir province, but Nevşehir' peoplehas knowledge of basic financial issues.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleFinansal okuryazarlığın finansal tüketici üzerindekietkisinin ölçülmesi: Nevşehir ili örneği
dc.title.alternativeMeasuring the effect of financial literacy on the financial consumer: The case of Nevşehir province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-16
dc.contributor.departmentBankacılık ve Finans Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternal financing
dc.subject.ytmConsumer financing
dc.identifier.yokid10294223
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid692785
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineBankacılık ve Finans Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess