Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Duygu
dc.contributor.authorBaşçı, Ayhan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:47:49Z
dc.date.available2023-09-22T12:47:49Z
dc.date.submitted2023-01-12
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743514
dc.description.abstractAraştırmanın amacı destinasyon imajı ve destinasyon deneyiminin destinasyon aşkı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.Literatür taraması sonucunda hipotezler geliştirilmiş ve bu temelde araştırma modeli oluşturulmuştur. Araştırmanın bağımsız değişkenini destinasyon imajı ile destinasyon deneyimi kavramları oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni ise destinasyon aşkı kavramıdır. Katılımcıların destinasyon imajı, destinasyon deneyimi ve destinasyon aşkı düzeylerini ölçmek için farklı araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Araştırma evrenini Nevşehir ilini ziyaret eden katılımcılar oluşturmaktadır. Araştırmada tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden yargısal örnekleme türü tercih edilmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere 387 adet veri toplanmıştır. Elde edilen verilere uygulanan regresyon analizi sonucunda destinasyon imajı ve destinasyon deneyiminin destinasyon aşkı üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkiye sahip olduğu ve destinasyon aşkını daha fazla etkieyen değişkenin destinasyon deneyimi olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Destinasyon Aşkı, Destinasyon Deneyimi, Destinasyon İmajı, Nevşehir, Kapadokya
dc.description.abstractThe aim of the research is to reveal the effect of destination image and destination experience on destination love.As a result of the literature review, hypotheses were developed and a research model was formed on this basis. The independent variable of the research is the concepts of destination image and destination experience. The dependent variable of the research is the concept of destination love. Scales developed by different researchers were used to measure the participants' level of destination image, destination experience and destination love. The universe of the research consists of tourists visiting Nevşehir. In the study, judgmental sampling type, which is one of the non-random sampling methods, was preferred. 387 data were collected to be used in the research. As a result of the regression analysis applied to the obtained data, it has been determined that the destination image and destination experience have a significant and positive effect on destination love, and the variable that affects destination love more is destination experience.Keywords: Destination Love, Destination Experience, Destination Image, Nevşehir Cappadociaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDestinasyon imajı ve deneyimin destinasyon aşkına etkisi: Nevşehir ili örneği
dc.title.alternativeThe impact of the destination image and experience on the destination brand love: Case of Nevşehir
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-01-12
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.identifier.yokid10238603
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid761042
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess