Show simple item record

dc.contributor.advisorİspir, Naci
dc.contributor.authorToktaş, Gürhan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:47:27Z
dc.date.available2023-09-22T12:47:27Z
dc.date.submitted2023-05-12
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743462
dc.description.abstractGünümüzde geleneksel medyanın sosyal medyayla olan ilişkisi her platformda göze çarpmaktadır. Billboardlarda verilen televizyon reklamlarının uygun olan kısımlarına yerleştirilen sosyal medya ikonları, televizyonda yayınlanan program esnasında hashtaglar, Facebook, Twitter ikonları bunlara en iyi örnektir.Günümüz teknolojisinde bireyler, bilgi edinmeleri yanında eğlenmeleri ve iletişim halinde olmalarıyla bir mecrayı birkaç yönüyle kullanmak istemektedirler. Buda aynı ekran üstünde olma zorunluluğu getirdiği için yeni medya yapılanmaları doğmak zorunda kalmıştır. Örneğin interaktif televizyonlar üretilmiş veya mobil cihazlara TV özelliği eklenmiştir.Televizyon programlarında hızlı etkileşim ve geniş kitle elde etmek için sıkça kullanılan Twitter, algı yaratmakta, algıyı ölçümlemekte ve algıyı yönlendirmektedir. Sosyal medya kullanıcıları; TT olarak ifade edilen `trend topic` yani kısa sürede en çok konuşulan konuları yakından takip ederek gündeme hakim olma arzusu içindedirler. Bu da televizyon kanallarının sosyal medya ile iç içe çalışmalarına sebep olmaktadır. Bununla birlikte Facebook'ta yayınlanan program tanıtımları, sayfaların takipçilerini artırmaya var olan veya yeni yayınlanacak programların hedef kitlesini oluşturmaya yardımcı olmaktadır. Bu kadar güçlü etkilerinin yanında sosyal medyada paylaşımlar ağırlıklı olarak yazı ile gerçekleştiği için güven konusunda aksaklıklar yaşanabilmektedir. Bu güven yoksunu olumsuz algı oluşturabilecek konular kontrolsüz ve denetimsiz bir şekilde hızla yayıldığında toplumsal algıyı da aynı dozda olumsuz etkilemektedir.Yukarda bahsi geçen tüm içeriklerin detaylı bir şekilde anlatıldığı tez çalışmasının sonucunda; sosyal medyanın televizyon kanallarına olan etkileri ve bunlarla olan etkileşimlerinin sonuçları incelenecektir.Anahtar Kelimeler: Kitle İletişimi, Geleneksel Medya, Yeni Medya, Sosyal Medya, Yöndeşme, İkincil Ekran
dc.description.abstractNowadays, the relationship between traditional media and social media stands out on every platform. Social media icons placed in the appropriate parts of television advertisements given on billboards, hashtags during the programs that are broadcast on television and Facebook and Twitter icons are the best examples.In today's technology, as well as obtaining information, individuals are also able to enjoy themselves and be in touch with one another and so, they have a desire to use a channel in several ways. However, since this situation requires those channels to be on the same screen, new media structures had to be arisen.Twitter, which is frequently used to achieve fast interaction and reach large audiences on television creates perception, measures and directs it. Social media users want to control the agenda by following `TT` closely, the abbreviation of `trend topic`, in other words the most talked about topics. This causes television channels to work with social media one within the other. At the same time, the promotions of the programs shared on Facebook help pages to increase the number of their followers and create the target audience of the existing programs or the new ones. Despite these powerful effects, there may be troubles in terms of trust since shares are predominantly written on social media. When the issues that are lack of trust could cause negative perceptions and spread both in a quick and an uncontrollable way, they can affect social perceptions negatively in the same manner.As a result of the thesis study in which all the above mentioned contents are explained in a detailed way, the impacts of social media on television channels and the consequences of their interaction with them will be analyzed.Key Words: Mass Media, Traditional Media, New Media, Social Media, Convergence, Second Screenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medya - televizyon etkileşimi üzerine bir inceleme: İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeA study on social media-television interaction: the case of Istanbul 29 Mayıs University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-12
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmSecond screen
dc.identifier.yokid10208620
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid666114
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess