Show simple item record

dc.contributor.advisorKöse, Hüseyin
dc.contributor.authorBingöl, Tahir
dc.date.accessioned2023-09-22T12:47:05Z
dc.date.available2023-09-22T12:47:05Z
dc.date.submitted2022-07-18
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743409
dc.description.abstractGünümüzde kitle iletişim araçları, aynı zaman dilimi içinde farklı mekânlarda bulunan insanları bir araya getirme özelliğinden dolayı ideolojileri yaymada başat araçlardır. Öyle ki, döneminin toplumsal ve siyasal şartlarına bağlı olarak ortaya çıkan çoğu fikir kitle iletişim araçlarına başvurur. Son zamanlarda gündelik hayatın çoğu alanına sirayet eden Yeni Osmanlıcılık ideolojisi de bir kitle iletişim aracı olan televizyonu kullanmakta ve bir televizyon dizisi ile hedef kitlesine hitap etmektedir. Bu bağlamda çalışma, Osmanlıcılık ideolojisinin tarihsel gelişimini ele alıp, nasıl yeni bir Osmanlıcı anlatıya dönüştüğüne odaklanmıştır. `Payitaht Abdülhamid` dizisi üzerinden Yeni Osmanlıcılık ideolojisinin kültürel alanda bulduğu karşılık, göstergebilimsel ve söylem çözümlemesi yöntemleriyle izah edilmeye çalışılmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümü kuramsal tartışmaya ayrılırken; ikinci bölümde dizinin analizi yapılmıştır. Yanı sıra çalışmada, popüler kültür, nostalji, tarih kurgu arasındaki ilişkiye değinilmiştir.
dc.description.abstractNowadays, mass media is a dominant tool for propagating ideologies; because of its feature of bringing people who are in different places together at the same time. In fact, many thoughts use mass media according to social and political circumstances in a time period. In recent times, neo ottomanism ideology which affects many parts of daily life uses television which is a part of mass media and it plays on its audiences' affections with television series. In this context, this study focuses on historical development of neo ottomanism and how it became a new ottomanist thought. Response of Neo Ottomanism ideology in the cultural area is tried to analyze through TV series of 'Payitaht Abdülhamit' with semiotic analysis and discourse analysis. In the first part, there is theoretical debate of the study and in the second part, there is analysis of 'Payitaht Abdülhamid'. Additionally, the relationship between popular culture, nostalgia and history fiction is mentioned in the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleSon dönem Türk dizilerinde `Yeni Osmanlıcılık` ideolojisi: Payitaht Abdülhamid dizisi örneği
dc.title.alternativeThe ideology of `Neo Ottomanism` in recent period Turkish TV serials: Example of Payitaht Abdülhamid series
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-18
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSerial film
dc.subject.ytmSerials
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmPonottoman
dc.subject.ytmDiscourse
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmYoung Ottomans
dc.subject.ytmTelevision series
dc.subject.ytmPayitaht Abdulhamid
dc.identifier.yokid10254323
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669614
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess