Show simple item record

dc.contributor.advisorHorasan, Mukadder
dc.contributor.authorSari, Cavide Tuğçe
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:53Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:53Z
dc.date.submitted2021-11-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743380
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık konusu uluslararası düzeyde ele alınmaktadır. Bu konuda yapılan çalışmalar bilgi düzeyinin artırılmasının bireylerin tasarruf veya birikimlerini doğru yönetme konusunda yardımcı olacağını, finansal olarak rahat bir yaşam sürmelerinde etkili olacağını göstermektedir. Araştırma kapsamında bankacıların finansal okuryazarlık düzeyleri ve finansal okuryazarlığın demografik özellikleri ile ilişkili olup olmadığı banka personellerine uygulanan anket sonucunda verilere ki-kare bağımsızlık testi uygulanarak ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırmada Erzurum ilinde faaliyet gösteren banka persoeli örnekleme seçilmiştir ve bunlarla yüzyüze görüşmek üzere 240 banka personeline anket çalışması düzenlenmiştir. Araştırmanın sonucunda banka personellerinin basit faiz, enflasyon ve faiz oranları arasındaki ters ilişki ve tahvil, hisse senedi ve yatırım fonlarına yatırım yapma arasındaki risk karşılaştırması gibi temel finansal kavramları anladıkları finansal bilgilerini test eden sorularda genel anlamda yüksek performans gösterdikleri ifade edilebilmektedir. Bunun yanı sıra ankete katılanların çoğu faiz bileşikleri ile ilgili sorularda, tahvil fiyatı ve faiz oranı arasındaki ilişki sorusunda düşük finansal bilgiye sahip oldukları gözlenmiştir. Ayrıca finansal bilgi sorularının çoğunda kadın ve erkek bireyler arasında anlamlı bir fark ortaya konulmazken finansal okuryazarlık bilgisini ölçen bazı sorularda erkeklerin kadınlara oranla daha fazla finansal bilgiye sahip oldukları görülmektedir. Finansal eğitimin katılımcıların finansal bilgi sorularının çoğunda etkili olduğu ve katılımcıların tasarruf yapmalarında önemli bir etken olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe issue of financial literacy is addressed at the international level. Studies on this subject show that increasing the level of knowledge will help individuals to manage their savings or savings correctly, and will be effective in leading a financially comfortable life.Within the scope of the research, it was tried to reveal whether the financial literacy levels of the bankers and the demographic characteristics of financial literacy are related to the data as a result of the questionnaire applied to the bank personnel by applying the chi-square independence test. In the research, bank personnel operating in Erzurum province were selected for sampling and a survey was conducted with 240 bank personnel to meet them face to face.As a result of the research, it can be stated that bank personnel generally perform well in questions that test their financial knowledge, in which they understand basic financial concepts such as simple interest, the inverse relationship between inflation and interest rates, and the risk comparison between investing in bonds, stocks and mutual funds. In addition, it was observed that most of the respondents had low financial knowledge in questions about interest compounds and in the question of the relationship between bond price and interest rate. In addition, while there is no significant difference between male and female individuals in most of the financial information questions, it is seen that men have more financial information than women in some questions that measure financial literacy knowledge. It has been observed that financial education is effective in most of the participants' financial information questions and is an important factor in saving the participants.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleFinansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesine yönelik bankacılık sektörü üzerine bir çalışma: Erzurum ili örneği
dc.title.alternativeA study on the banking sector for determination of financial literacy level: Example of Erzurum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-10
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10322331
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid691403
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess