Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Eyyup
dc.contributor.authorYüceler, Hilal
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:25Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:25Z
dc.date.submitted2022-11-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743312
dc.description.abstractİtibar, kurumların paydaşlar nezdinde bir değer oluşturabilmesi için gerekli en temel enstrümanlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda küreselleşme ile birlikte hızla artan rekabet ortamı içerisinde kurumların, stratejik ve planlı itibar yönetimi için ciddi yatırımlar yapması, artık bir tercih meselesi olmaktan çıkmış ve zorunluluk haline gelmiştir. Kurumların faaliyetlerini sürdürebilmeleri için sahip oldukları mevcut itibarın yönetimine ilişkin genel süreç ve prosedürlere hâkim olması, etkili bir itibar yönetimi sürecinin ilk adımını oluşturmaktadır. Dolayısı ile etkin ve stratejik bir itibar yönetimi, itibarın doğru bir şekilde ölçülmesine bağlı olarak devam eden nihai bir süreci temsil etmektedir. Yukarıda bahsi geçen bilgilerden yola çıkarak hazırlanan bu çalışmanın amacı; itibar yönetimi sürecinde oldukça zaman alan ve büyük önem teşkil eden itibar ölçümüne ilişkin, literatürde kabul görmüş temel yaklaşımlar bağlamında karşılaştırmalı bir analiz sunmaktır. Araştırmanın temel amacına bağlı olarak bu çalışma kapsamında, itibar ölçüm ve değerlendirme süreci için dört temel yaklaşım (Toplumsal beklentiler, Kurumsal Kişilik, Güvenilirlik ve Bilişsel Temsillerin Dağılımı) ve her bir yaklaşımı temsilen bir ölçek kullanılmıştır. Çalışma, güvenlik ve gizlilik politikaları bağlamında ismini paylaşamadığımız bir alışveriş ve yaşam merkezinin iki ayrı paydaş grubu üzerinde yürütülmüş, böylelikle ölçeklerin farklı paydaşlar bağlamındaki sonuçları üzerinde de karşılaştırma imkânı bulunmuştur. Çalışma sonucunda korelasyon analizlerine bağlı bulgularda ölçekler arasında doğrusal bir ilişki olduğu saptanırken, paydaş grupları özelinde aynı ölçekler bağlamında yürütülen çalışmalarda katılımcıların itibar algılamalarına yönelik farklı ilişki ve bulgulara rastlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibarın Ölçümü, İtibar Ölçümünde Kullanılan Ölçekler
dc.description.abstractThe reputation paradigm is one of the fundamental instruments essential for institutions, to create value for stakeholders.In this context, throughout the competitive environment that has rapidly increased with globalization, making serious investments for strategic and planned reputation management by corporations, is no longer a matter of preference and has become a necessity.The first step of an effective reputation management process is that corporations have a command of the general processes and procedures related to the management of their existing reputation to ensure the continuity of their existence.Accordingly, an efficient and strategic reputation management represents an ultimate process that goes on depending on the properly measurement of reputation.The aim of this study, which was prepared based on the information mentioned above; presents a comparative analysis in the context of basic approaches accepted in the literature regarding the measurement of reputation, which takes a lot of time and is of great importance in the reputation management process.As part of this study depending on the main purpose of the research, four basic approaches and a scale representing each approach were used for the reputation measurement and evaluation process.This study was carried out on two different stakeholder groups of a shopping and living center, whose names we cannot share in the context of security and privacy policies, thus it was possible to compare the results of the scales in the context of different stakeholders.As a result of the study, while a linear relationship was found between the scales in the findings regarding the correlationanalysis, different relationships and findings were found aimed at the reputation perceptions of the participants in studies carried out with the same scales specific to stakeholder groups.Keywords: Corporate Reputation, Measurement Of Corporate Reputation, Scales Used To Measure Reputationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKurumsal itibarın ölçümünde kullanılan ölçek türlerine ilişkin karşılaştırmalı bir analiz
dc.title.alternativeA comparative analysis of scale types used in the measurement of corporate reputation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-15
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10215665
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid665666
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess