Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Ahmet
dc.contributor.authorGüven, Emre Bekir
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:20Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:20Z
dc.date.submitted2023-03-22
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743301
dc.description.abstractBu çalışma, edebiyat ve sinema disiplinlerinin medyalararası ilişkilerini incelemektedir. Almanca edebiyatın (deutschsprachige Literatur) seçilmiş postmodern romanları ve bu romanların uyarlamaları arasındaki disiplinerarası, medyalararası ilişkileri irdelemektedir. Patrick Süskind'in Koku romanı ile Tom Tykwer'in Koku filmi, Bernhard Schlink'in Okuyucu romanı ile Stephen Daldry'nin Okuyucu filmi, Robert Schneider'in Uykunun Kardeşi romanı ile Joseph Vilsmaier'in Uykunun Kardeşi filmi, Peter Stamm'ın Agnes romanı ile Johannes Schmid'in Agnes filmi arasındaki medyalararası ilişkiler postmodernizm özelinde ortaya koyulmaktadır.Kuramsal çerçeve, yapıtlar üzerinde uygulama ve ortak değerlendirme şeklinde üç ana bölümden oluşan bu çalışmada edebiyattan postmodern romana, sinemadan postmodern filme, medyalararasılığa ve bunların, adı geçen yapıtlardaki yansımalarına dair tezler mevcuttur. Diğer bir ifade ile `anlatı` kavramının roman ve filmde yer bulma şekli, farklı medyaların karşılıklı beslendikleri veya çatıştıkları yönler sorgulanmaktadır.
dc.description.abstractThis study examines the intermedia relations of literary and cinema studies. It examines the interdisciplinary, intermedia relations between selected postmodern novels of German literature and their adaptations. The intermedia relations between Patrick Süskind's novel Perfume and Tom Tykwer's film Perfume, Bernhard Schlink's novel The Reader and Stephen Daldry's film The Reader, Robert Schneider's novel Brother of Sleep and Joseph Vilsmaier's film Brother of Sleep, Peter Stamm's novel Agnes and Johannes Schmid's film Agnes are revealed in the context of postmodernism.In this study, which consists of three main chapters which are theoretical framework, application on works, and joint evaluation, there are theses about the literature and postmodern novel, the cinema and postmodern film, the intermedia, and about their reflections in the aforementioned works. In other words, how the concept of `narrative` takes place in the novel and film and the aspects in which different media mutually feed each other or conflict are questioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titlePostmodern roman ve filmde medyalararasılık
dc.title.alternativeThe intermediality in postmodern novel and film
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-03-22
dc.contributor.departmentAlman Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGerman literature
dc.subject.ytmGerman novel
dc.subject.ytmGerman cinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmPostmodern
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmIntermedia
dc.identifier.yokid10226878
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674651
dc.description.pages411
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess