Show simple item record

dc.contributor.advisorBiricik, Zeynep
dc.contributor.authorTutkaç, İlhami
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:18Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:18Z
dc.date.submitted2023-02-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743296
dc.description.abstractSinema, zamanla sahip olduğu geniş izleyici kitlesiyle birlikte teknolojiyle iç içe girmesiyle popüler kültürün en önemli tüketim nesnesi haline gelirken izleyenleri daha da büyülemeye arayışına girmiştir. Bu amaca ulaşabilmesi için hem yaşamın içinden gerçek görüntüler kullanılmış hem de kurmaca olanla çalışılmıştır. 'Yeni' kavramına bağımlılıkla birlikte bir sorun belirmiş ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan bu sorun gerçek'lik olarak ifade edilmiştir. Gelişen sinema teknolojilerinin gerçeklik algısı üzerine etkilerinin konu edinildiği bu çalışmada, sinema alanında dijitalliğin getirdikleriyle birlikte `gerçek`le kurduğu ilişkinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Dijitalleşme ve sinemada gerçeklik ilişkisi Hulk karakteri üzerinden okunmaya çalışılmış ve bu kapsamda, Marvel Film Şirketinin yapımcılığını üstlendiği filmlerden oluşan araştırma evreni içerisinden amaçlı örnekleme yöntemiyle 1988, 2008 ve 2019 yıllarında beyazperdede gösterilen `Hulk` karakterine dayalı üç film incelenmiştir. İnceleme neticesinde, 80'lerden günümüze Hulk filmleri özelinde 3D teknolojisi ve yazılımlar ile reel dünyadan ayırt edilemeyecek kadar gerçek görüntülerin oluşturulabildiği bulgulanmıştır.
dc.description.abstractWith its vast audience over time, cinema has become the most important consumer object of popular culture, with its technology intertwined with it, and has sought to further enchant the audience.In order to achieve this goal, both real-life and fictional life have been studied. A problem arose with the dependence on the concept of `new` and this problem, which emerged in connection with technological arrival, was expressed as reality. In this study, which deals with the effects of developing cinema technologies on the perception of reality, it is aimed to examine the relationship between digitalism and the `reality` in the field of cinema. The relationship between digitalization and reality in cinema has been tried to be read through the Hulk character, and within this context, three films based on the character of `Hulk` shown on the screen in 1988, 2008 and 2019 were analyzed using the purposeful sampling method from the research universe consisting of the films produced by the Marvel Film Company. As a result of the examination, it has been found that 3D technology and software can create real images that cannot be distinguished from the real world, especially for the Hulk movies from the 80s to the present.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleDijital sinema teknolojileriyle oluşturulan yeni kurgusal gerçeklik evreni: Hulk karakteri üzerinden bir inceleme
dc.title.alternativeA new fictional reality universe created with digital cinema technologies: A rewiew on the hulk character
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-16
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReality
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmFictional charecterics
dc.subject.ytmDigital cinema
dc.subject.ytmDigital technology
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTechnology
dc.identifier.yokid10261251
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid671986
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess